Geplaatst door VMware

VMware introduceert VMware Fusion 8 en Fusion 8 Pro met ondersteuning voor Windows 10, versnelde prestaties en een verbeterde connectiviteit

Utrecht, 28 augustus 2015VMware, Inc (NYSE: VMW), wereldwijd leider in cloud-infrastructuur en business mobility, kondigt vandaag de release aan van VMware Fusion 8. De oplossing bevat meer dan vijftig nieuwe functies en is klaar voor de nieuwste Apple- en Microsoft-innovaties, om zo de ultieme ‘Windows-op-Mac’-ervaring te leveren. VMware introduceert ook VMware Fusion 8 Pro. De meer dan 60 nieuwe functies van deze oplossing omvatten nieuwe mogelijkheden en cloud-integratie ontworpen voor advanced users en technische professionals.

VMware Fusion 8
VMware Fusion 8 is een eenvoudige, snelle en betrouwbare oplossing om Windows op Mac te draaien, zonder te rebooten. Met naadloze integratie die ervoor zorgt dat Windows-toepassingen als native Mac-toepassingen kunnen draaien.

Belangrijke nieuwe verbeteringen in VMware Fusion 8 zijn onder andere:

Gemaakt voor Microsoft Windows 10 –
VMware Fusion 8 laat gebruikers profiteren van de nieuwste functies in Windows 10 als Cortana, de Microsoft spraakgestuurde virtuele assistent en de nieuwe Edge-webbrowser. Gebruikers kunnen snel, gemakkelijk en veilig nieuwe virtuele machines installeren of bestaande virtuele machines upgraden naar Windows 10 met VMware Fusion 8.

Klaar voor Apple OS X El Capitan –
VMware Fusion 8 is klaar voor Apple OS X El Capitan. Gebruikers kunnen VMware Fusion 8 vanaf nu draaien op El Capitan public beta of in een virtuele machine installeren om de nieuwe functies, mogelijkheden en de compatibiliteit van de applicaties te testen, zonder de huidige Mac-omgeving te verstoren.

Verbeterde Graphics Engine –
Met toegevoegde ondersteuning voor DirectX 10 en OpenGL 3.3, kan VMware Fusion 8 tot 65 procent snellere graphics leveren ten opzichte van de vorige versie. Hierdoor krijgen gebruikers meer responsieve en vloeiende graphics voor het dagelijkse werk, maar ook maximale prestaties voor veeleisende 3D-toepassingen.

Klaar voor de nieuwste Macs –
VMware Fusion 8 biedt gebruikers een scherpe ‘Windows-op-Mac’-ervaring op gemengde omgevingen. Of het nu gaat om het draaien van Windows op een nieuwe Mac, zoals iMac Retina 5K, of om het aansluiten van de Retina Mac op 4K-displays. Voor Mac-laptopgebruikers zorgt VMware Fusion ervoor dat de accu zo efficiënt mogelijk wordt gebruikt. Daarnaast biedt het adaptieve graphics die schakelen om gebruikers te laten profiteren van ultieme prestaties, zonder significante invloed te hebben op de levensduur van de accu.

VMware Fusion 8 Pro
VMware Fusion 8 Pro brengt virtualisatie op de Mac naar een hoger niveau, met functies die speciaal zijn ontworpen voor technische professionals die Windows en Linux-applicaties op een Mac willen laten draaien zonder te rebooten. Advanced users, ontwikkelaars, QA en IT-beheerders kunnen rekenen op VMware Fusion 8 Pro vanwege de hoge prestaties, betrouwbaarheid en sterke Mac-virtualisatiefuncties. Met toegevoegde ondersteuning voor de nieuwste Windows, Linux en Mac-besturingssystemen zoals Windows 10, Ubuntu 15.04 of OS X 10.11 El Capitan preview.

Belangrijke verbeteringen in Fusion 8 Pro zijn onder andere:

Van de Mac naar de Cloud –
De native integratie met VMware vCloud Air is nu beschikbaar en kan worden gebruikt voor het maken van veilige back-ups van lokale virtuele machines naar de cloud of voor het lokaal bouwen van websites en apps alvorens deze voor productie naar de cloud worden gebracht.

VMware vCloud Air Incentive Program –
Om gebruikers kennis te laten maken met de voordelen van cloud computing, kunnen Fusion 8 Pro-klanten $600,- ontvangen aan vCloud Air-diensten, die ze binnen zes maanden kunnen gebruiken. Dit vertegenwoordigt twee keer de waarde van de standaard vCloud Air-inschrijfkorting.

VMware Ecosysteem Integratie –
VMware Fusion 8 Pro heeft de integratie verbeterd voor het aansluiten, het maken en uitvoeren van virtuele machines die worden gehost op VMware vSphere, VMware ESXi of VMware Workstation servers. Controleer en download virtuele machines van servers op afstand en zet deze over naar lokale Fusion Pro virtuele machines. Of upload lokale, virtuele machines direct naar vSphere vanaf Fusion Pro.

Gebouwd voor Ontwikkelaars –
Klanten kunnen moderne 3rd party tools zoals Chef, Hashicorp Vagrant of Docker Machine gebruiken om virtuele machine- en container-implementatie te automatiseren. Of om universele applicaties voor Windows 10-apparaten te bouwen zonder de Mac te verlaten.

Complexe Virtual Networking –
Door middel van vernieuwde networking controls, waaronder IPv6 NAT-ondersteuning en compatibiliteit met het VMware-ecosysteem, kunnen VMware Fusion 8 Pro-gebruikers complexe cloud-architecturen op de Mac demonstreren of het ontwerp, alvorens implementatie, valideren.

Gecentraliseerd beheer van gedistribueerde virtuele desktops
VMware Fusion-klanten die geïnteresseerd zijn in het centraal beheren van virtuele machines kunnen upgraden naar VMware Horizon FLEX. VMware Horizon Flex geeft klanten de mogelijkheid om virtuele desktops en applicaties die lokaal op Macs draaien centraal beschikbaar te stellen, te beheren en beveiligen door gebruik van policy-based controls. Het is de ideale oplossing voor klanten die op zoek zijn naar extra managementmogelijkheden voor hun VMware Fusion install base.

Beschikbaarheid en prijzen
VMware Fusion 8 en VMware Fusion 8 Pro zijn direct beschikbaar voor download en aankoop op de website van VMware voor respectievelijk $79,99 en $199,99. VMware Fusion 8 Pro is ook beschikbaar via VMware-partners en -distributeurs.

Klanten die VMware Fusion 7 of VMware Fusion 7 Pro tussen 29 juli en 25 augustus 2015 hebben aangeschaft, komen in aanmerking voor een elektronische upgrade naar VMware Fusion 8 of VMware Fusion 8 Pro zonder extra kosten. Meer informatie over de VMware Fusion elektronische upgrade programma vindt u hier.

VMware Fusion 6 en 7 klanten kunnen upgraden naar VMware Fusion 8 voor slechts $49,99 en VMware Fusion 8 Pro voor $119,99 in de online shop van VMware.

Parallels Desktop klanten kunnen upgraden naar VMware Fusion 8 of VMware Fusion 8 Pro en besparen 40%. Meer informatie vindt u hier.

——–

Over VMware
VMware is wereldwijd leider in cloud-infrastructuur en business mobility. De oplossingen van het bedrijf, die zijn gebaseerd op VMware’s gerenommeerde virtualisatietechnologie, maken een nieuw IT-model mogelijk dat altijd beschikbaar, flexibel en bovendien veiliger is. Klanten kunnen hierdoor sneller innoveren, en automatisch en veiliger elke applicatie leveren of consumeren. VMware behaalde in 2014 een jaaromzet van 6 miljard dollar, heeft meer dan 500.000 klanten en meer dan 75.000 partners. VMware is gevestigd in Silicon Valley, met kantoren over de hele wereld en kan online worden gevonden op www.vmware.com/nl.