Geplaatst door F-Secure

XS4ALL beschermt nu ook mobieltjes en tablets van klanten

Amsterdam, 28 juni 2016 – Klanten van XS4ALL zijn vanaf aanstaande vrijdag op al hun apparaten beschermd tegen cyberaanvallen. De provider heeft het beveiligingspakket van F-Secure uitgebreid, waardoor de software nu op vijf verschillende apparaten te installeren is, waaronder telefoons en tablets (Android en Windows). De uitbreiding van het pakket is gratis beschikbaar voor alle klanten, zij moeten de software wel zelf installeren.

Mikko Hyppönen, vooraanstaand internet-securityexpert en Chief Research Officer bij F-Secure, vloog voor deze gelegenheid over naar Amsterdam. Tijdens een lezing op het hoofdkantoor van XS4ALL zei hij: “Telefoons en tablets zijn niet alleen communicatiemiddelen, maar ook schatkisten vol persoonlijke informatie.” Hackers en identiteitsdiefstal lijken misschien onderwerpen waar je als gewone consument niet snel mee te maken zult hebben. Maar alle apparaten die op internet zijn aangesloten, zijn een gewild doelwit voor kwaadwillende hackers. Hyppönen: “Daarom is de beveiliging van je mobiele apparaten belangrijker dan ooit.”

Quotes van Mikko Hyppönen tijdens de lezing

‘Na Windows is Android het op een na populairste besturingssysteem voor malware’.

‘Uiteindelijk zullen álle elektrische apparaten op het internet worden aangesloten. Fabrikanten kunnen een product weliswaar veilig maken voor dagelijks gebruik, maar beveiliging op het internet is nieuw voor hen. Bovendien is er helemaal geen beveiligingssoftware beschikbaar voor wasmachines met internettoegang. Hackers kunnen daardoor via de apparaten inbreken in WiFi-netwerken. F-Secure werkt aan een beveiligingssysteem dat het gehele WiFi-netwerk beschermt’.

‘XS4ALL was het eerste bedrijf dat malware voor iPhones ontdekte, in 2009’.

Wat is F-Secure en wie is Mikko Hyppönen?

F-Secure is een Fins cybersecuritybedrijf. Het maakt computerprogramma’s die internetters beschermen tegen kwaadwillende hackers en schadelijke software. Mikko Hyppönen is sinds 1991 verbonden aan het bedrijf. Hij is een van de bekendste en meest gerespecteerde internetbeveiligingsexperts van de wereld.

Meer informatie over F-Secure

Meer informatie over Mikko Hyppönen

Video

Vanaf vanavond is een video van de presentatie te bekijken op het blog van XS4ALL: https://blog.xs4all.nl/beschermd-op-al-je-apparaten/