Geplaatst door ZyLAB Benelux B.V.

ZyLAB’s Chief Strategy Officer spreekt als panelist op de European ACFE Fraude Conferentie

Scholtes zal de ontwikkelingen bespreken die fraudeonderzoeken naar hoger niveau zullen brengen.

21 maart 2014, Amsterdam – ZyLAB, vooraanstaand leverancier van eDiscovery en Information Risk Management kondigt vandaag aan dat Johannes Scholtes, Chief Strategy Officer van ZyLAB zal deelnemen in het panel: “Inside the mind of a Fraudster”. Tijdens de sessie bespreken verschillende experts het gedrag en de motieven van fraudeurs en geven zij waardevolle inzichten hoe fraude kan worden opgespoord én voorkomen.

De sessie, op dinsdag 25 maart (15:20-16:40) is een onderdeel van de Europese ACFE Fraude Conferentie 2014. Deze conferentie brengt een aantal van de meest gerespecteerde professionals op het gebied van fraudebestrijding uit heel Europa bij elkaar. Zij zullen hun kennis en expertise op dit gebied delen. Op het programma staan sprekers van zowel overheidsinstellingen als uit de particuliere sector, die beschikken over een brede expertise op het gebied van internationale fraude detectie, preventie en opsporing.

Johannes Scholtes: "tegenwoordig kunnen sporen van direct en indirect bewijs van frauduleus gedrag worden afgeleid door middel van een grondige analyse van grote dataverzamelingen”. Tijdens de sessie zal de heer Scholtes voorbeelden aandragen van frauduleus gedrag op basis van een aantal praktijk cases. Hij zal toelichten hoe fraudeurs hun activiteit ‘onder de radar’ uitvoeren en daardoor slechts zeer moeilijk te traceren sporen achterlaten. Vervolgens zal hij laten zien hoe geavanceerde technologie dergelijke sporen toch kan achterhalen en zo als bewijslast voor onderzoekers kan dienen.

De panelsessie “Inside the Mind of a Fraudster” wordt gemodereerd door Tim Harvey, CFE en Director van het Britse ACFE chapter. Het panel bestaat verder uit:n Sherman McGrew, Program Analyst bij TSA, Patrick Risch, Head of Fraud Prevention & Detection van BNP Paribas Fortis en Jaganathan Saravanasamy, Assistant Director en Anti-Corruption & Financial Crimes Sub-Directorate van Interpol.

Over ZyLAB

ZyLAB is toonaangevend leverancier van modulaire eDiscovery en enterprise information risk management oplossingen. Met de oplossingen van ZyLAB zijn organisaties in staat ongekende hoeveelheden informatie in ieder formaat, op bijna iedere locatie en in meer dan 400 talen, te analyseren, organiseren, delen en beheren. Hierdoor kunnen bedrijven zich effectief verdedigen in geval van een juridisch geschil of eDiscovery, maar ook proactief juridische risico’s minimaliseren, kosten besparen en de business productiviteit aanzienlijk verhogen.

Het eDiscovery Systeem van ZyLAB is direct gelieerd aan het Electronic Discovery Reference Model (EDRM). De producten en diensten van ZyLAB worden op enterprise niveau gebruikt door zowel multinationals, overheidsinstanties, opsporingsdiensten, rechtbanken en advocatenkantoren, als ook ingezet bij specifieke projecten voor juridische diensten, auditing- en accounting leveranciers. De systemen van ZyLAB zijn tevens beschikbaar in een Software-as-a-Services (SaaS) model.

ZyLAB is door Gartner, Inc. in diens 'Magic Quadrant for eDiscovery Software 2013' gepositioneerd als een van de meest “visionaire bedrijven” en heeft in de afgelopen drie decennia vele andere onderscheidingen vanuit de sector ontvangen.

ZyLAB heeft hoofdkantoren in Amsterdam en McLean, Virginia (USA). De lokale markten worden bediend vanuit regionale kantoren in New York, Barcelona, Frankfurt, Londen, Parijs en Singapore. Voor meer informatie over ZyLAB kunt u terecht op www.zylab.nl