Deel dit artikel
-

Telecompaper: KPN blijft breedbandklanten verliezen

Een jaar na het opschalen van de uitrol van glasvezel, is KPN er nog altijd niet in geslaagd zijn breedbandactiviteiten te laten groeien. Uit de meest recente gegevens van Telecompaper blijkt dat KPN in het eerste kwartaal van 2020 nog eens 17.000 breedbandabonnees heeft verloren, terwijl concurrent VodafoneZiggo met bijna 10.000 nieuwe aansluitingen is gegroeid.

T-Mobile was opnieuw de grootste winnaar en wist in het eerste kwartaal de meeste nieuwe breedbandklanten aan zich te binden.

KPN blijft volgens Telecompaper kwakkelen op de consumentenmarkt, waar het bedrijf de verkoop aan nieuwe klanten bij zijn merken Telfort en XS4All heeft stopgezet

KPN verloor in het eerste kwartaal nog 23.000 consumentenbreedbandklanten en groeide 8.000 klanten in het B2B-segment. In totaal had KPN eind maart bijna 3,15 miljoen breedbandklanten.

Ziggo groeit grotendeels in het zakelijke segment. In het eerste kwartaal kwamen er bijna 8000 zakelijke breedbandabonnees bij en slechts 2000 nieuwe klanten in het consumentensegment. Dit was nog steeds beter dan de prestaties in dezelfde periode een jaar eerder, toen Ziggo klanten in het consumentensegment verloor.

Telecompaper verwacht dat de klantgroei vanaf eind maart al vertragen. Nu meer mensen vertrouwen op breedband om vanuit huis te werken, is het minder waarschijnlijk dat klanten van aanbieder veranderen om onderbreking van de dienstverlening te voorkomen.

Deel dit bericht

1 Reactie

L.K

Er is genoeg vraag naar glasvezel van KPN, maar ze kunnen het simpelweg niet leveren. Begin januari een contract gesloten, in juni (6 maanden later) nog steeds niet aangesloten en geen vooruitzicht op aansluiting.

Dit soort verhalen hoor/lees ik vaker verspreid over het land. Op deze manier is niet vreemd dat KPN niet groeit.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond