Deel dit artikel
-

Thuiswinkel.org: ‘Beloof bij je checkout geen dingen die je niet waar kunt maken’

De online sector kan een grotere druk verwachten door sluiting veel fysieke winkels, maar ze kunnen zelf bijdragen aan een goed verloop door bijvoorbeeld de herroepingstermijn voor niet-seizoensgebonden artikelen te verlengen. Dat houdt in consumenten deze producten pas na de feestdagen kunnen terugsturen. Dat adviseert branche-organisatie Thuiswinkel.org.

Ook adviseert de vereniging webwinkels om – indien mogelijk – consumenten in het koopproces de optie te bieden de levering van hun bestelling flexibel te maken. Op deze manier kunnen zij een betere prioritering maken van de pakketten die zij afgeven aan de vervoerder.

Webwinkels worden tegelijkertijd opgeroepen om zo duidelijk en eerlijk mogelijk te communiceren over de verwachte levertijden dan wel aan te geven dat het mogelijk is dat een pakketje soms wat later afgeleverd kan worden. ‘Dit is in feite niet anders dan we in het begin van het jaar hebben meegemaakt en ook in de afgelopen weken in aanloop naar Black Friday en Sinterklaas,’ aldus directeur Wijnand Jongen. ‘Beloof bij je checkout geen dingen die je niet waar kunt maken.’

Met het opschalen naar een strenge lockdown zullen alle betrokkenen in de keten alles op alles moeten zetten om op een veilige manier aan de grote vraag te kunnen voldoen. Jongen: ‘We verwachten dat het overgrote deel van bestelde pakketjes op tijd zal worden geleverd, maar we vragen begrip bij consumenten als dit soms niet het geval is.’

Foto Fietskoeriers

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond