Online omzet Ahold Delhaize naar 1,9 miljard euro
De online omzet van Ahold Delhaize steeg mede dankzij corona het afgelopen kwartaal met maar liefst 103 procent naar 1,9 miljard euro. De handelsomzet (via partners) steeg minstens even hard naar 2,6 miljard.
De omzet van bol.com steeg 76,6 procent in het eerste kwartaal. De e-commerce dochter sloot in de periode 4000 nieuwe verkoop partners aan, waarmee het totaal op 45.000 komt. Voor heel 2021 houdt bol.com rekening met een handelsomzet van 5,5 miljard.
De totale groep noteerde een omzet van 18,4 miljard euro en een operationele winst van 849 miljoen.
Ahold heeft de capaciteit voor zijn online activiteiten (in de vorm van dc’s) in Europa met 20 procent vergroot, zo blijkt uit de toelichting op de cijfers. In de VS zelfs met 30 procent. Daar werd de nieuwe dienst Ship2Me gelanceerd. In januari werd bovendien de overname van Fresh Direct voltooid.
De online omzet in de VS is afgelopen kwartaal met 188 procent gestegen. Over heel 2021 wordt rekening gehouden met 70 procent groei. In 2020 was dat 60 procent. Ahold heeft in de VS 1139 ophaalpunten voor online boodschappen.
In Nederland wordt eind dit jaar een dc voor Albert Heijn geopend speciaal voor bezorgingen aan huis.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reactie
Seb
Het blijft merkwaardig dat Bol.com, met zo’n rijke en sterke moeder achter zich, nog steeds enkel in Nederland en België actief is…
Waarom is Bol.com nog niet uitgebreid naar de andere Europese markten waar Ahold Delhaize actief is?