Deel dit artikel
-

Marketeers en mediabureaus denken verschillend over analytics

Marketeers en mediabureaus hanteren verschillende uitgangspunten voor het gebruik van klantanayses. Dat blijkt uit een nieuwe studie van Econsultancy and Lynchpin.

Marketeers van bedrijven gebruiken analyses vooral voor conversiedoeleinden. Dat vinden ze belangrijker dan het aantrekken van nieuwe klanten, het verbeteren van het marketingrendement of retentiemaatregelen. Mediabureaus hechten daarentegen meer belang aan het optimaliseren van het rendement en het aantrekken van nieuwe klanten.

Marketeers vinden het belangrijk dat het klantgedrag van verschillende apparaten gevolgd kan worden, en ook het meten van campagnerespons staat hoog in de verlanglijst. Personalisatie en targeting volgen op korte afstand. CRM en zogenoemde clickstream (website interacties) gegevens worden eveneens belangrijk gevonden.

Een groter percentage van de overvraagden gaat het budget voor analytics verhogen. Er blijkt vooral behoefte aan goede deskundigen op dit gebied.

Econsultancy and Lynchpin peilden de mening van ruim duizend respondenten, overwegend in Europa.

Deel dit bericht

1 Reactie

Daniel Markus

Grappig dat de redacteur “agencies” vertaalt als “mediabureaus”. Volgens mij is dat niet helemaal correct. Online bureaus kun je niet over één kam scheren met mediabureaus. Bestaan er inmiddels mediabureaus waar ze roi-gerichte Analytics toepassen?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond