Voortaan schermvullende advertenties in Facebook-apps
Adverteerders kunnen voortaan in de Facebook-app schermvullende advertenties tonen. Deze interactieve reclames laden sneller dan de gemiddelde mobiele website.
De zogenoemde Canvas-reclames verschijnen als gewone advertenties in het nieuwsoverzicht. Pas wanneer gebruikers er op klikken, wordt het scherm gevuld. Adverteerders hebben zo meer ruimte voor tekst, foto’s of video. Gebruikers kunnen scrollen of vegen.
De eerste adverteerders die gebruik hebben gemaakt van het nieuwe formaat zijn Coca-Cola, Lowe’s, L’Occitane en computerbedrijf ASUS. Deze laatste heeft een soort fotostrip ontwikkeld. Het bedrijf zag 42 procent toename in het aantal kliks.
De Canvas-reclames zijn geschikt voor de Facebook-app voor iOS en Android.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
Z.Eur
>>Deze interactieve reclames laden sneller dan de gemiddelde mobiele website.
Daar zullen de gebruikers blij mee zijn. Al dat eeuwige gezeur over die trage advertenties is ook maar niets.
Misschien ook eens hoog tijd om knop in te voeren dat je deze advertentie leuk vindt en hij automatisch gedeeld wordt met al je contacten zodat iedereen hem leuk kan vinden?