8 manieren om AI succesvol in te zetten in de marketingstrategie
Kunstmatige intelligentie (AI) zou het belangrijkste aspect moeten zijn van een datastrategie. Dat vindt ten minste meer dan 60 procent van de marketeers, blijkt uit onderzoek van MemSQL. Maar het daadwerkelijk inzetten van AI blijkt een ander verhaal. Hoe kunnen bedrijven het verschil maken?
Recommendation engines
Richt je op upselling door recommendation engines in te zetten. Recommendation engines zijn gebouwd om te voorspellen wat gebruikers op basis van hun zoektermen verder leuk zouden kunnen vinden, vooral als er veel keuze is. Zij laten gebruikers informatie of inhoud ontdekken die ze anders misschien niet hadden gevonden, wat uiteindelijk leidt tot hogere inkomsten uit meer verkopen. Want naarmate er meer bekend is over een bezoeker, is een steeds betere aanbeveling te doen en daarmee wordt de verkoopkans vergroot.
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg EGUIDE & Emerce 100 opgestuurd