-

Finance Friday – digitale innovatie highlights in één overzicht

Er gebeurt zoveel op het vlak van digitale innovatie dat het haast niet meer bij te houden is. Maar hoe zit het eigenlijk binnen de financiële dienstverlening? Op ‘Finance Friday’ zetten we de meest opvallende internationale ontwikkelingen voor je op een rij. Wel zo makkelijk, ben je in één keer weer helemaal up-to-date.

#1: Suncorp lanceert autoverzekering die je beloont om zonder auto op pad te gaan 

Bingle go, het verzekeringsmerk van de Suncorp Group, lanceert een nieuwe autoverzekering met een bijzondere twist. De dekking bevat een nieuwe mobiliteitsbonusfunctie waarmee klanten 20% extra korting op hun verzekeringspremie kunnen ‘verdienen’ door hun auto thuis te laten en te voet, met de fiets of met het openbaar vervoer te reizen. Via de app kan je je makkelijk van maand-tot-maand verzekeren. De app is ontwikkeld in samenwerking met Trōv, de insurtech-partner van Suncorp. Met behulp van het Powered by Trov-platform kan middels telematica op slimme wijze het vervoersmiddel van een klant en hun reisafstand gedetecteerd worden, om in aanmerking komende reizen te bepalen die bijdragen aan de mobiliteitsbonus.

Lees hier meer. 

#2: John Hancock koppelt vitaliteitsprogramma aan Amazon Halo  

We blijven even in de vitaliteitshoek. Want: John Hancock, de Amerikaanse divisie van het in Toronto gevestigde Manulife, werkt samen met Amazon om Amazon Halo te integreren met het ‘John Hancock vitality program’. De bijbehorende Amazon Halo Band is een draagbaar gezondheids- en welzijnsapparaat dat de activiteit, hartslag, slaap en stemgeluid van gebruikers meet om inzicht te geven in uw individuele gezondheid binnen de Halo-app. Vanaf dit najaar kunnen alle John Hancock Vitality-klanten de ‘Amazon Halo Band’ aan het programma koppelen om punten te verdienen voor de dagelijkse inspanningen die ze leveren. 

Lees hier meer. 

#3: Ouderen (online) met elkaar verbinden via Klup en NN  

Een mooi initiatief op de Nederlandse markt. Nationale-Nederlanden is als grootste pensioenverzekeraar van Nederland een strategische samenwerking aangegaan met de organisatie ‘Klup’. De missie van Klup? Actieve 50+ers online met elkaar verbinden om er offline samen op uit te gaan. Sinds de oprichting heeft netwerk 60.000 gebruikers met wekelijks rond de 200 activiteiten. Ook tijdens corona lanceren ze veel toffe initiatieven. Denk bijvoorbeeld aan een ‘huiskamer sing-a-long’ of virtueel (met elkaar) een musea bezoeken. Hoe de samenwerking tussen NN en Klup er exact uit gaat zien, is nog niet bekend. Volgens een woordvoerder wordt er momenteel gekeken naar de vormgeving. Het partnership is volgens haar gesloten uit zowel maatschappelijk als commercieel oogpunt. “Je gaat niet in iets investeren als je er niet ook iets uit kunt halen. Maar het is vooral een mooi product dat we graag aanbieden aan onze klanten.”

Lees hier meer. 

Over de auteur: Claudia Verbeek is marketing strateeg bij ITDS Business Consultants.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond