-

Native advertenties doen het beter op de smartphone

Native advertising lijkt op mobiele apparaten beter te werken dan op de desktop. Dat zijn de conclusies van Polar, een advertentieplatform van The Huffington Post, Condé Nast, Bloomberg en anderen. De verklaring: op de desktop is veel meer afleiding.

De bevindingen komen niet helemaal als een verrassing, schrijft marketingblog Digiday. Hetzelfde effect kennen we al van Facebook. De klikratio ligt daar voor wat betreft mobiele advertenties 187 procent hoger, simpelweg omdat die op een kleiner scherm meer opvallen dan op een groot desktop scherm.

Polar trekt niet zomaar conclusies wat betreft native advertising: het serveert een kleine één miljard mobiele native ads aan ruim 700 sites via het MediaVoice platform. Nog eens twee miljard advertenties gaan naar de desktop.

Bij native advertising is de klikratio het hoogst op de smartphone en iets minder hoog op de tablet.klik

Kijkend naar engagement zie je een identiek patroon. Er wordt meer aandacht geschonken aan native advertenties op mobiel dan op de tablet (hoewel desktop hier iets hoger scoort).

Capture

Er zijn wel verschillen wat betreft type content. Nieuws scoort hoger dat lifestyle, zoals humor beter scoort dan how-to of verhalen van klanten.

Capture

Toch zijn native advertenties nog lang niet gemeengoed op mobiel, al is er wel sprake van een (forse) stijging. Het grootste probleem is schaalbaarheid. Niet alle content wordt goed weergegeven door een grote verscheidenheid aan schermen. Om die reden geeft 73 procent van de marketeers nog altijd de voorkeur aan de desktop, en 27 procent aan mobiel.

Uitgever Slate vindt mobiel inmiddels een ‘essentieel onderdeel van native advertising’, niet in de laatste plaats omdat adverteerders de hoogste resultaten willen. Komend jaar wordt er in de VS 10,7 miljard dollar aan besteed.

Het hele onderzoek is (na registratie) hier in te zien.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond