Pieter Paul van Oerle
  • Pieter Paul van Oerle

  • 149 artikelen
  • 5.140.895 views
  • 99 reacties

Pieter Paul van Oerle

Werkt bij
Accenture Digital
Functie
Digital Strategy
Twitter
@ppvanoerle
Linkedin
https://www.linkedin.com/in/pieterpaul

Pieter Paul is betrokken bij omvangrijke digitale innovatie-projecten bij klanten van Accenture. Daarnaast is hij verantwoordelijk voor de organisatie van de Accenture Innovation Awards – het grootste innovatieprogramma van Nederland. Pieter Paul zit ook in het bestuur van de 1%CLUB: hét ‘crowd giving-platform’ van Nederland.

Artikelen van Pieter Paul van Oerle

Storefront Emerce picture
  • 25 april 2017 15:00

Storefront: boek retailruimte net zo gemakkelijk als een hotelkamer

“Wij willen de deur openzetten voor elk idee,” zegt Mohamed Haouache, CEO en medeoprichter van Storefront: de Booking.com voor winkelruimte. De ondernemer van Franse origine merkte dat de leegstand ook na de economische crisis bleef toenemen. Hij zag zijn kans schoon en besloot winkelruimte voor de korte termijn te verhuren aan e-commerce bedrijven, artiesten, ondernemers en winkeliers.

  • 18 april 2017 08:55

Ligo: het verdienmodel in de advocatuur op de schop

De advocatuur heeft heel wat inefficiënties doordat digitalisering veelal buiten de deur wordt gehouden, merkte Wendy Bogers in haar carrière als advocaat. Dat moest anders en daarom richtte zij anderhalf jaar geleden Ligo op. Wat houdt haar supersnelle en voordelige juridische dienstverlening in?

  • 11 april 2017 16:00

Corporate en start-up vinden elkaar met verve

Als start-up samenwerken met een grote corporate: goed idee of grote fout? In zijn afstudeeronderzoek stelde Laurens van Dort – oprichter van start-up fairf – zich kritisch op. Toch koppelt hij fairf nu aan een groot, traditioneel familiebedrijf: Baril Coatings. Waarom die keuze? en wat houdt de samenwerking in? Ik vroeg het hem. Ook Jeroen Duijghuisen en Teun Duijghuisen – Operationeel- en Commercieel Directeur van Baril – komen aan het woord.

  • 4 april 2017 06:30

Artificial Solutions: mensachtige gesprekken met slimme technologie

Een slimme digitale klantenservice: het lijkt een trend te worden. Steeds meer bedrijven verlagen kosten en verhogen klanttevredenheid met slimme chatbots en geautomatiseerde callcenters. Lawrence Flynn – CEO van Artificial Solutions – vertelt hoe zij een stapje verder gaan door hun digitale klantenservice te leren om menselijke gesprekken te begrijpen.

  • 28 maart 2017 06:20

Wildcard: een online ijsbreker voor een offline ontmoeting

“Tinder for the brains,” grapt Milan van den Bovenkamp, oprichter van start-up Wildcard. Met zijn app word je online verbonden aan iemand die jou kan helpen of andersom, en vervolgens ontmoet je elkaar offline. Zo wordt Wildcard al gebruikt op campussen, evenementen, werkplekken – en meer locaties die bruisen van gedachte-uitwisseling, ideeën en samenwerking.

  • 20 maart 2017 12:55

Homerun: recruitmentsoftware levert passende kandidaten

Zoals een kind legoblokjes stapelt tot een grote toren, zo kunnen klanten van Homerun hun ‘werken bij-website’ of vacatures in elkaar zetten. Willem van Roosmalen – medeoprichter van Homerun – vertelt hoe elk blokje een optie biedt om vacatures zo persoonlijk, authentiek en uitnodigend te maken dat de juiste sollicitanten aanschuiven.

  • 14 maart 2017 06:20

Jacada: bespaar miljoenen met een digitale klantenservice

‘We zien dat je internet eruit ligt, dit probleem zal binnen 45 minuten opgelost worden.’ Zulke serviceberichten worden steeds gewoner. Jacada doet meer met ‘outbound engagement’, dat zij omarmen in hun nieuwste project Contact Hub. “Proactief naar buiten zijn, zie ik als beste manier om een binnenkomend telefoontje te voorkomen”, zegt Chris du Toit, Chief Marketing bij Jacada.

  • 7 maart 2017 06:20

UXprobe: test de gebruiksvriendelijkheid van je website of app op afstand

Een website of applicatie testen op gebruiksvriendelijkheid: in zijn vorige baan merkte Jan Moons, medeoprichter van UXProbe, dat het veel tijd en geld in beslag kan nemen. Daarom ontwikkelde hij samen met collega Paul Davies het platform UXprobe, dat in juli 2016 online ging. “We filmen testpersonen online terwijl ze een website of app gebruiken.”

  • 28 februari 2017 13:00

Octo: tevreden mensen, duurzame gebouwen en lagere kosten

Een octopus die meerdere tentakels verbindt aan één meesterbrein, daarmee vergelijkt mede-oprichter Dirk Huibers de werkwijze van Octo. De start-up die ruimtegebruik, energiebeheer en gezondheid in gebouwen optimaliseert, zet gegevens van het pand om in een plan dat geld bespaart, milieuvriendelijk is en een gezond binnenklimaat verzorgt.

  • 21 februari 2017 06:15

Atmosphere zet de toon voor een versterkte klantbeleving

Wat merken als Ace & Tate, Marqt en Wagamama gemeen hebben? Atmosphere van Kollekt.fm. Rolf Dröge, oprichter van de muziekdienst, laat artiesten en andere muziekexperts een afspeellijst samenstellen die gebaseerd is op de merkidentiteit van zijn klanten. “We versterken de in-store-klantbeleving met zorgvuldig geselecteerde muziek.” Inmiddels maken vijfentachtig locaties in zeven verschillende landen gebruik van Atmosphere.