Pieter Paul van Oerle
  • Pieter Paul van Oerle

  • 161 artikelen
  • 5.452.273 views
  • 100 reacties

Pieter Paul van Oerle

Werkt bij
Accenture Digital
Functie
Digital Strategy
Twitter
@ppvanoerle
Linkedin
https://www.linkedin.com/in/pieterpaul

Pieter Paul is betrokken bij omvangrijke digitale innovatie-projecten bij klanten van Accenture. Daarnaast is hij verantwoordelijk voor de organisatie van de Accenture Innovation Awards – het grootste innovatieprogramma van Nederland. Pieter Paul zit ook in het bestuur van de 1%CLUB: hét ‘crowd giving-platform’ van Nederland.

Artikelen van Pieter Paul van Oerle

  • 11 juli 2017 10:58

Mantelzorg met minder regelstress dankzij familie-app Fello

Wat is het beste verzorgingstehuis voor oma? Wie kan er bij de dermatologie-afspraak van tante zijn? De tuin van opa moet worden opgeknapt… “In het veranderende zorgsysteem krijgen mantelzorgers steeds meer taken en functies. Het leidt tot een hoop geregel dat ten koste gaat van werkelijke zorg en aandacht”, vindt Fello-mede-oprichter Elien Phernambucq.

  • 4 juli 2017 10:25

Autheos: hogere verkoopcijfers in online retail door videomarketing

“Onlinewinkelen zou geen statisch gebeuren moeten zijn. Wanneer video’s op een juiste manier gebruikt worden, kunnen ze de consument inspireren en onderwijzen, wat een groter gevoel van zekerheid geeft bij een aankoop”, zegt Christina Calje, CEO en medeoprichter bij Autheos. Op The Next Women Summit vertelde ze al hoe de ster videomarketing rijzende is in e-commerce. Hoe krijg je ‘meer omzet’ door de kracht van film?

Count3r
  • 27 juni 2017 16:00

Count3r opent deuren van allereerste smart store, Paper Pilot

Papieren vliegtuigjes? “Bij Count3r zetten we ons in om fysieke winkels slimmer te maken. We willen laten zien dat we van echt alles een Smart Store kunnen maken. Daarom openen we in Amsterdam de eerste papierenvliegtuigjeswinkel ter wereld: Paper Pilot.” Aan het woord is Mighael Vroom – Head of Business bij Count3r.

  • 13 juni 2017 08:10

Delph: slimme data-analyse als toekomstvoorspeller voor bedrijven

Belangrijke bedrijfsbeslissingen maken op gevoel? “Een grote fout”, zeggen de heren van Delph. “Harde data kunnen voorspellende waarde hebben bij besluitvorming in de marketing, campagne-voering, operationalisering en veel meer.” De start-up is pril, maar promising – oprichter Mark Verhagen vertelt waarom.

Ubiqu
  • 6 juni 2017 13:00

Ubiqu: ‘Wij geloven dat je telefoon je sleutels en pasjes kan vervangen.’

Vertrekken van huis met alleen je telefoon op zak. Bij Ubiqu zijn ze er zeker van dat we in de toekomst geen pinpassen en sleutels meer nodig hebben. Deuren openen, geld pinnen en inloggen op websites doe je veilig en gemakkelijk met de software van Ubiqu. Oprichters Guus Stigter en Boris Goranov vertellen hoe hun software een sleutelloze toekomst binnen handbereik brengt.

Sjauf
  • 30 mei 2017 06:10

Sjauf: via de app altijd en overal een chauffeur voor je eigen auto

Collega’s vragen je mee naar de vrijdagmiddagborrel, maar je bent ’s ochtends met de auto gekomen. Als je een taxi belt, staat je auto nog bij kantoor. À la minute regel je een Sjauf die je in je eigen auto naar huis rijdt. Decadent? “Vooral gemakkelijk. Ook als je nog even wilt doorwerken in de file”, zeggen Roderik Kusters en Roel Bloo, oprichters van Sjauf.

  • 23 mei 2017 16:46

No Isolation: robot redt het sociale leven van langdurig zieke kinderen

Veel langdurig zieke kinderen gaan lange tijd niet naar school. Behalve lessen missen ze sociaal contact, terwijl dat juist essentieel om een zo ‘normaal’ mogelijk leven te leiden. De AV1 van No Isolation doorbreekt de eenzaamheid. “De robot neemt in de klas fysiek de plaats in van het kind,” zegt Elisa Salemink, Community Manager Nederland bij No Isolation – made in Norway.

  • 16 mei 2017 08:10

Shake-on: handig persoonlijke informatie uitwisselen op evenementen

Een handdruk en een visitekaartje uitwisselen: het is de basis van netwerken. Shake-on koppelt digitale informatieoverdracht aan deze basale handeling. “De overvloed aan papieren visitekaartjes op netwerkevenementen, en bedenken wie wie ook weer was, is nu echt iets van vroeger.”, zegt Babak Heydari, oprichter van Shake-on.