More artikelen

AH.nl maakt zich op voor reeks online vernieuwingen

“Het zal niet lang duren voordat we automatisch je boodschappenlijstje gaan maken. Met een druk op de knop zou die 80 à 90 procent correct zijn”, zei AH.nl-baas Adriaan Thierry vanochtend. Hij bouwt aan een reeks digitale vernieuwingen.

E-commerce

Bol.com heeft 53.000 externe verkopers

Bol.com heeft nu 53.000 aanbieders in het Plaza programma. Die zijn inmiddels goed voor 16 procent van de omzet. Dat blijkt uit de toelichting op de kwartaalcijfers van Ahold.

Retail

Gall & Gall opent nieuwe webwinkel

Drankenwinkel Gall & Gall heeft zijn volledige assortiment online gezet in een nieuw gelanceerde webshop.

E-commerce

Ahold: 1,1 miljard euro online omzet

Retailer Ahold boekte over het jaar 2013 een online omzet van 1,1 miljard euro. De helft daarvan betreft handel in voedsel, maar de grote groeier zijn de non-foodartikelen.

E-commerce

Bol.com houdt groei Ahold overeind

Ahold groeide in Nederland met 0,7 procent, maar heeft dat volledig te denken aan de verkopen van bol.com en albert.nl.

E-commerce

Ahold: bol.com is strategische prioriteit

De uitbouw van bol.com en Albert.nl is van hoogste strategische prioriteit voor Ahold, zegt het bedrijf bij de toelichting op de kwartaalcijfers vanochtend.

E-commerce

Nieuwe bonuskaart Albert Heijn kan online worden geactiveerd

Het is nog geen app, maar Albert Heijn introduceert binnenkort een nieuwe Bonuskaart die klanten online kunnen activeren. Ook kunnen ze met die kaart (Air Miles) korting krijgen op bestellingen bij bol.com.

Online draagt bij aan omzetgroei Ahold

De online activiteiten hebben in belangrijke mate bijgedragen aan de omzetgroei van Ahold in Nederland. Ahold spreekt over dubbele groeicijfers bij albert.nl en bol.com.

Topman Ahold: Bonuskaart wordt vervangen door mobiele app

Topman Dick Boer van Ahold denkt dat loyatykaarten zoals de Bonuskaart uiteindelijk worden vervangen door nieuwe technologie. Het ligt voor de hand dat dat een eigen app of integraties met apps van derde partijen zijn.

Customer Loyalty

Ahold gaat partneren voor uitbreiding Pick Up Points

Sinds begin april is Adriaan Thierry (41) officieel de nieuwe e-commerceman van Albert Heijn. In tegenstelling tot zijn voorganger Roy Perticucci is Thierry meer gefocust op Nederland. “Een online winkel openen in een land waar we nog niet actief zijn, ligt niet voor de hand.”

E-commerce

Bol.com draagt weer bij aan groei Ahold

Bol.com droeg voor 3,1 procent bij aan de groei van winkelconcern Ahold. Dat blijkt uit de vanochtend gerapporteerde kwartaalcijfers.

Adriaan Thierry (AH.nl) over hoe e-commerce ingrijpend verandert

Het e-commercelandschap gaat wat de digitale tak van Albert Heijn betreft ingrijpend veranderen in de komende jaren. De klantwens verandert, waardoor de inrichting van de digitale én fysieke winkel op de schop moet. Logistiek wordt deze ook steeds meer op zijn wenken bediend.

E-commerce

Nieuwe e-commercebaas voor Albert Heijn

Albert Heijn Nederland heeft in de persoon van Adriaan Thierry sinds zojuist een nieuw e-commercebaas.

E-commerce

Kwartaalomzet bol.com: 146 miljoen euro

Bol.com bewijst zich nu al als een nuttige overname voor Ahold. Het online winkelplatform zorgt met een kwartaalomzet van 146 miljoen voor twee derde van de Nederlandse omzetgroei bij de retailer.

E-commerce

Bol.com drukt dik stempel op groei Ahold

Bol.com is voor een belangrijk deel verantwoordelijk voor de groei van 7,7 procent van Ahold in Nederland. Zonder de bijdrage van de internetwinkel zouden de verkopen zijn gegroeid met maar 0,2 procent.

E-commerce