More artikelen

Grote uitbreiding bol.com op komst

In de loop van volgend jaar opent bol.com drie nieuwe productgroepen. Moederbedrijf Ahold ziet het Plaza, de handelssite voor derden, als een rubriek met miljardenpotentie.

E-commerce

Ahold groots in m-commerce: ‘supermarkt op abri’

Aholddochter Peapod opent in Amerika honderd virtuele supermarkten. Op abri’s in het openbaar vervoer toont de grootgrutter assortiment dat forenzen met hun mobiel kunnen bestellen en laten bezorgen.

E-commerce

Kwartaalomzet bol.com rond de 100 miljoen

Bol.com boekte in het tweede kwartaal een omzet van rond de honderd miljoen euro. Door de overname van bol.com boekte Ahold in die drie maanden een extra omzetgroei van 2,4 procent.

E-commerce

EU keurt overname Bol.com door Ahold goed

Ahold mag van Europa Bol.com overnemen. Er zijn van de kant van de Europese Commissie geen bezwaren.

Ahold neemt bol.com over

Bol.com wordt overgenomen door Ahold voor 350 miljoen euro. Dat hebben beide bedrijven vanochtend aangekondigd. De ambitie van bol.com krijgt een extra impuls nu het onderdeel wordt van een sterk, internationaal retailbedrijf, stelt Ahold.

Ahold ‘zwijgt’ over financieel resultaat e-commerce

Ahold heeft grote ambities met e-commerce, maar houdt vooralsnog de lippen stijf op elkaar wat de digitale, financiële resultaten betreft.

Ahold wil fysieke afhaalpunten voor online boodschappen

Ahold wil de online verkoop verder aanzwengelen. Hiervoor worden in 2012 in Nederland en in de Verenigde Staten afhaalpunten opgezet waar de consument zijn boodschappen op kan halen die online zijn besteld.

Ahold wil meer winst halen uit Europese e-commerce-activiteiten

Ahold Europe kent een nieuw e-commerce team. De leiding van dit team, dat voor meer winst moet gaan zorgen uit online activiteiten, is in handen van Roy Perticucci, eerder nog verantwoordelijk voor de online boodschappen bij het Britse Tesco.

Negen procent consumenten koopt vlees en groente online

Steeds meer consumenten staan er voor open om hun dagelijkse boodschappen, ook verswaren, via internet te kopen. Negen procent deed het, het dubbele overweegt dat te doen.

Ahold-dochter test wifi in winkelkarretjes

De Amerikaanse Ahold-dochter Stop & Shop werkt samen met IBM aan een proef waarbij mensen voordat ze de de deur uitgaan vanuit huis hun boodschappenlijstje vast naar het winkelwagentje kunnen mailen. De proef draait op dit moment in drie filialen van de Amerikaanse supermarktketen. Uiteindelijk zullen 23 winkels in de omgeving van Boston voorzien worden van een draadloze internetverbinding. Dat melden diverse Amerikaanse media.

Mede-oprichter nieuwe baas Peapod

Ahold heeft Andrew Parkinson benoemd tot President van haar volledige dochteronderneming Peapod, de grootste internetsupermarkt van de Verenigde Staten. Parkinson (46) volgt voormalig President en CEO Marc van Gelder op, die naar Nederland terugkeert om deel uit te gaan maken van de raad van bestuur van OPG Group N.V., een retail- en distributiebedrijf voor geneesmiddelen en medische producten.

Moberg: Ahold verliest miljarden door shrinkage

Bij Ahold gaat een tot twee miljard euro per jaar “ in rook op” door het fenomeen ‘ shrinkage’ : verlies, fraude en diefstal van goederen. Dat zei Ahold-bestuursvoorzitter Anders Moberg op de tweede dag van de ECR-conferentie in Brussel, waar retailers en levensmiddelenfabrikanten praten over collaborative commerce.

WalMart nieuwe fase in met rfid

Het Amerikaanse supermarktconcern WalMart is een nieuwe fase ingegaan met zijn rfid-experiment. Wal Mart is de rfid-chips voor het eerst ‘buiten’ aan het testen. Tot nu toe verliepen alle tests nog in een zogeheten gecontroleerde omgeving. Over 9 maanden moeten de top 100-leveranciers van Wal Mart pallets gaan aanleveren met daarop zogeheten rfid-tags. Die tags moeten ervoor zorgen dat de pallets makkelijker te traceren zijn in de logistieke keten.

Albert.nl breidt uit dankzij ‘overslaglocaties’

update – Albert.nl, de boodschappenbezorgservice van Ahold, breidt zijn diensten uit naar de regio’s Arnhem en Nijmegen. Volgens Albert.nl is dat mogelijk dankzij de introductie van een zogeheten 'hub-and-spoke-model', bestaande uit ‘overslaglocaties’, waar de bestellingen uit grote vrachtwagens in kleinere bestelauto’s worden geladen.

LogicaCMG: hoge verwachtingen van rfid in Europa

Uit uitgebreid onderzoek van LogicaCMG onder Europese retailers, voedselfabrikanten en logistieke dienstverleners blijkt dat rfid hoog op de agenda staat bij hoge bestuurders van deze ondernemingen. Bij een groot deel van de ondervraagde Europese bedrijven heeft rfid dit jaar zelfs topprioriteit. Een doorbraak van rfid in producten wordt pas in 2008 verwacht. Eerst moeten er nog een aantal obstakels worden weggenomen, zo blijkt uit het onderzoek.