More artikelen

“Albert.nl beste online supermarkt”

Van de online supermarkten in Nederland heeft Albert.nl de beste online dienstverlening. Dit zegt onderzoeksbureau Jungle Rating in een vergelijkende studie onder vijf online supermarkten. MaxFoodmarket volgt op geringe afstand. Of de supermarkten ook met hun bezorging goed scoren is de vraag, dat heeft Jungle Rating niet onderzocht.

“Albert nog te weinig multichannel”

Het sluiten van een distributiecentrum door Albert wordt door de buitenwereld voornamelijk gezien als een maatregel om op kosten te bezuinigen. Concurrent MaxFoodmarket is verbaasd over de sluiting, het ziet in die regio juist veel potentie en verwacht dat online verkoop de komende vijf jaar sterker zal groeien. Explainer DC zegt dat het ontbreekt aan daadwerkelijke multichannel uitwerking bij Ahold.

Albert sluit distributiecentrum Beverwijk

Albert, de bezorgdienst van onder meer Albert Heijn, Etos en DeliXL, sluit een van zijn drie distributiecentra. Het gaat om de vestiging in Beverwijk, deze wordt in januari gesloten. Voor de tachtig medewerkers wordt vervangend werk binnen Ahold gezocht. Als reden wordt streven naar efficiency genoemd, maar het aantal klanten voor Albert blijkt ook tegen te vallen.

Albert Heijn saneert Thuisservice

Albert Heijn staakt de levering van internetbestellingen vanuit zijn winkels. Bezorging wordt voortaan verzorgd vanuit drie speciale distributiecentra in de Randstad. In de rest van Nederland stopt AH zijn Thuisservice.

“Rabobank en Albert Heijn sterkste internetmerken”

Rabobank en Albert Heijn hebben de sterkste merknamen op internet. Als het gaat om pure online merken is Bol.com volgens Nederlanders de bekendste merknaam. Dit concludeert onderzoeksbureau InSites Consulting in een studie naar merkbekendheid op internet. Nederlandse merknamen blijken onder internetters overwegend een hogere naamsbekendheid te hebben dan buitenlandse.