More artikelen

‘We leren veel van Appie’

Albert Heijn heeft zijn internetstrategie volledig vernieuwd. Het supermarktconcern gebruikt het web niet langer louter als aankleding, het is nu het medium dat de klant activeert. Appie, de mobiele applicatie, loopt voorop. Boodschappenlijstjes maken, bonusproducten zoeken, en straks ook bestellen. Manager E-Business Jeroen Blaauw: “We hebben geleerd hoe je dingen moet doorvertalen naar online.”

Albert Heijn brengt boodschappenlijst naar de iPhone

Het papieren boodschappenlijstje behoort tot het verleden. Met de lancering van een nieuwe mobiele applicatie gaat Albert Heijn de strijd aan met de pen.

Traditionele retailbedrijven veroveren webwinkeltop

De klassieke retailbedrijven verwerven een steeds sterkere positie als webwinkel. Naast de pure online spelers als Wehkamp en Bol.com, prijken bedrijven als Albert Heijn, HEMA en Kruidvat in de top 100 van Nederlandse webwinkels.

Albert Heijn komt met iPhone-applicatie

Grootgrutter Albert Heijn brengt in de komende maanden een programma voor de iPhone dat helpt bij boodschappen doen.

Wuppie-opvolger zet eerste schreden in online wereld

In navolging van de aaibare Wuppies brengt Albert Heijn dit jaar de Welpies op de markt. Dit keer wordt de campagne voor een deel ook aarzelend online ingezet.

Hamsterwereld

In het campagnepanel geven drie deskundigen een rapportcijfer aan een campagnesite. Lees wat de experts ervan vinden en geef zelf onderaan een cijfer aan de campagnesite! Dit keer ‘de Hamsterwereld’ van Albert Heijn.

Emerce Update Gamevertising: Chantal van Wijnbergen & Jan Willem Huisman (video)

Presentatie op het congres Emerce Update Gameverising. Jan Willem Huisman van IJsfontein en Chantal van Wijnbergen van Albert Heijn spreken over Hamsterwereld.nl, een website vol games die naast vermaak ook inhoud biedt. Zo is gaming een interessante manier voor marketeers om een merk te laden en te communiceren.

Albert Heijn in online kindermarketing

Albert Heijn lanceert vandaag een website voor kinderen. “Het zou aardig zijn als kinderen eens een mango in plaats van chips willen”.

Albert.nl stimuleert impulsaankoop

Online supermarkt Albert.nl heeft deze week een nieuwe site gelanceerd. Het gaat om de grootste vernieuwing sinds de start in 2001. De shop wil een winkelervaring bieden die meer lijkt op het winkelen in een fysieke supermarkt, inclusief het stimuleren van impulsaankopen.

AH-reclame in Den Bosch via Bluetooth

Go-Tan, een producent van Aziatische levensmiddelen, verstuurt in een Albert Heijn in Den Bosch tot eind volgende week digitale flyers naar mobiele telefoons per Bluetooth. De draadloze technologie wordt ingezet om winkelbezoekers te wijzen op een winkelstand met wokgerechten. Van massabereik is met Bluetooth geen sprake. Hooguit 25 procent van de bellers heeft die ontvangstoptie standaard aan staan.

Hyves opent aanval op foto-afdrukmarkt

Hyves wil een top5-speler worden op de foto-afdrukmarkt. Vanaf vandaag biedt de sociale netwerksite gebruikers de mogelijkheid om foto's af te drukken. Hyves maakt gebruik van dezelfde afdrukservice als Albert Heijn en het Kruidvat

Albert Heijn vraagt feedback via internet

Bijna 25.000 klanten van Albert Heijn gaven de afgelopen twee weken via www.ah.nl een oordeel over hun eigen AH-filiaal. Het is voor het eerst dat de supermarktketen internet op deze manier inzet om de mening te vragen aan haar klanten.

Online kerstverkopen in de plus

De kerstverkopen in ons land vallen tegen, maar de grote online retailers merken vooralsnog weinig van de economische recessie. Nederland lijkt hetzelfde patroon te volgen als de VS, waar de kerstverkopen over het algemeen tegenvallen, maar de online verkopen blijven stijgen. Vooral luxe artikelen zijn in trek.

Albert.nl: 110 euro per bestelling

Directeur Hans Blom van Albert.nl vindt het jammer dat Maxfoodmarket is gestopt, omdat het handiger is met meerdere partijen de online boodschappenmarkt te ontwikkelen. Anderzijds is hij blij met de oude Maxfoodmarket-klanten die vermoedelijk zullen overstappen naar Albert.nl. De gemiddelde order bij Albert bedraagt 110 euro.

Nog geen winst voor Nederlandse online fotowinkels

De grote Nederlandse online fotowinkels – Hema, Kruidvat, Pixum en Albert Heijn – zijn nog niet winstgevend. De markt staat nog in de kinderschoenen, maar kent een flinke groei. In de VS maken twee services op dit gebied – Shutterfly en Snapfish – sinds kort EBITDA-winst.