Meer Artikelen

AH wint strijd om afhaalpunt

Albert Heijn mag zijn eerste Pick Up Point aan de Cruquiusweg in Heemstede voor klanten van Albert.nl gewoon openhouden. Dreef Beheer, het vastgoedbedrijf achter Dekamarkt, maakte bezwaar tegen het afhaalpunt, maar de Raad van State vonniste gisteren in het voordeel van Albert Heijn.

Albert.nl breidt assortiment uit

Albert Heijn staat op het punt om het assortiment van zijn websuper uit te breiden met meer dan tienduizend producten, iets minder dan het aanbod van een XL-supermarkt.

Grote uitbreiding bol.com op komst

In de loop van volgend jaar opent bol.com drie nieuwe productgroepen. Moederbedrijf Ahold ziet het Plaza, de handelssite voor derden, als een rubriek met miljardenpotentie.

E-commerce

GS1 barcode moet retail moderniseren

Albert Heijn gaat een nieuwe barcode GS1 DataBar in haar vestigingen introduceren, met als belangrijkste voordeel dat producten met een korte houdbaarheidsdatum veel efficiënter kunnen worden geleverd en gepresenteerd.

Bol.com goed voor helft groei Ahold Nederland

Meer dan de helft van de groei van Ahold in Nederland is toe te schrijven aan de overname van bol.com. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers van het concern.

AH weer/alsnog met persoonlijke Bonusaanbiedingen

Miljoenen Nederlanders kunnen volgend jaar gepersonaliseerde aanbiedingen van Albert Heijn krijgen. Dit keer moeten ze daar wel expliciet toestemming voor geven, want het CBP kijkt mee.

Albert Heijn wordt afhaalpunt Bol.com

Bol.com gaat de winkels van moedermaatschappij Ahold gebruiken voor het leveren van bestellingen. Vanaf nu kunnen klanten hun bol.com bestelling niet alleen laten bezorgen op een adres naar keuze, maar ook bij Albert Heijn.

Albert Heijn test nieuw zelfscansysteem

Albert Heijn test een nieuw zelfscansysteem uit in zijn onlangs geopende AH to go-vestiging aan het Zuidplein in Amsterdam.

Albert Heijn test WiFi in winkels

Albert Heijn start in twaalf winkels een proef met het gratis aanbieden van WiFi. De supermarkt wil hiermee het gebruik van boodschappenhulp Appie in de winkel nog makkelijker maken.

AH geeft miljoen Nederlanders persoonlijke Bonusaanbiedingen

Vanaf april krijgen klanten van Albert Heijn per e-mail of papieren post persoonlijke aanbiedingen op basis van gegevens uit hun Bonuskaart. Deze functie wordt op termijn mogelijk geïntegreerd in Appie voor mobiele shoppers.

Premium

Rabobank en AH met mobiel betalen in Amsterdam

[eDay] Klanten van de AH to Go op de Amsterdamse Zuidas kunnen boodschappen afrekenen door hun mobieltje langs de kassa te zwaaien. De grootgrutter brengt ‘contactloos betalen’ uit met Rabobank.

Premium

Albert Heijn stapt in webcare

Albert Heijn is begonnen met webcare via Twitter. Sinds enkele weken doet de grootgrutter dat centraal vanuit het hoofdkantoor. Al langer mogen de winkels experimenteren met sociale media.

Premium

Negen procent consumenten koopt vlees en groente online

Steeds meer consumenten staan er voor open om hun dagelijkse boodschappen, ook verswaren, via internet te kopen. Negen procent deed het, het dubbele overweegt dat te doen.

Albert Heijn lanceert Appie voor het web

Het digitale boodschappenlijstje van Albert Heijn is nu beschikbaar voor de massa, en niet alleen meer voor de Android- en iPhone-gebruikers. De grootgrutter heeft de populaire mobiele applicatie Appie nu ook voor het web beschikbaar gemaakt.

Albert Heijn dominantste supermarkt op Foursquare

Het is voor Nederlanders niets bijzonders meer om met de mobiele telefoon in te checken in kantoren, horeca of zelfs supermarkten. De helft van de klanten van Albert Heijn op Foursquare meldde zich tussen de 11 en 250 keer als winkelbezoeker.