Meer Artikelen

Premium

China neemt gouden aandeel in Alibaba en Tencent

De Chinese overheid neemt via een gelieerd investeringsfonds gouden aandelen in techreuzen Alibaba en Tencent.

Venture
Premium

Alibaba in strategisch pact voor smart cars

Alibaba Group sluit een strategische alliantie met de Chinese automaker Geely. Het doel is de markt voor slimme auto’s als geheel te vergroten.

Tech
Premium

Omzet AliExpress blijft dalen, ‘Europa lastig’

Marktplaats AliExpress doet het niet goed in Europa. Als gevolg van nieuwe BTW-regels blijft de omzet dalen. Moederbedrijf Alibaba Group ziet een lichtpuntje, want: ‘de daling neemt af’.

E-commerce
Premium

Singles’ Day wordt drieweekse actieperiode

Alibaba rekt Singles’ Day op tot een actieperiode van drie weken waarbij pas op de laatste dag, 11 november, het shoppingfeest plaatsvindt.

E-commerce
Premium

Alibaba brengt exclusieve NFT’s uit voor Olympische Spelen

Een kleine groep Chinezen kan gedurende de Olympische Spelen exclusieve NFT’s kopen, die niet bedoeld zijn om te verhandelen.

Blockchain
Premium

Alibaba Group: 1,24 miljard actieve klanten

De internationale tak van Alibaba Group, waaronder AliExpress, groeide afgelopen kwartaal met 20 miljoen nieuwe klanten. Concurrent JD.com overtroeft Alibaba’s omzet met een fractie.

Marketplaces
Premium

Alibaba’s winkelfeest 11.11 uit de startblokken

Het duurt nog drie weken tot Singles Day, het internationale shoppingfeest van Alibaba Group, maar de eerste inleidende activiteiten zijn al uit de startblokken. Sinds deze week lopen er al honderden live videostreams bij merken, influencers en winkels om consumenten lekker te maken voor 11.11.

E-commerce
Premium

AliExpress verkort levertijden met 3,5 dag

AliExpress weet de internationale levertijden met 3,5 dag te verkorten door zelf, of eigenlijk: via een zusterbedrijf, maandelijks honderden vliegtuigen te charteren.

E-commerce
Premium

Kwartaalomzet Alibaba naar 23 miljard (+30%)

In september bezochten 881 miljoen Chinezen de verschillende mobiele digitale marktplaatsen van Alibaba Group. Het bedrijf profiteert van het coronavirus omdat online kanalen niet sloten. Daardoor stegen ook de omzet en winst met ruime dubbele cijfers.

E-commerce
Premium

Alibaba wil meer buitenlandse verkopers op 11.11

E-commercegigant Alibaba Group wil het binnenlandse succes van koopjesfestijn 11.11 exporteren naar de rest van de wereld. De vloedgolf live shoppingvideo’s wordt uit het Chiness vertaald met lokale ondertiteling en de aflevering van pakketjes kan tot dertig procent sneller verlopen.

E-commerce

Alibaba heeft 180 miljoen buitenlandse klanten

Alibaba Group had afgelopen jaar 180 miljoen retailklanten op buitenlandse platformen zoals AliExpress en Lazada. De cloudbusiness telt dan nog niet mee, maar die was afgelopen kwartaal al goed voor tien procent van de groepsomzet.

E-commerce
Premium

Handel op AliExpress groeit 46%

De internationale handel op Alibaba’s buitenlandse handelssite AliExpress groeide afgelopen jaar met 46 procent, aldus de nieuwe kwartaalcijfers.

E-commerce

Alibaba haalt Tencent in als China’s sterkste merk

Alibaba heeft rivaal Tencent ingehaald als China’s waardevolste merk op de jaarlijkse toplijst voor merken van BrandZ.

Marketing

Alibaba koopt bigdataspecialist uit Berlijn

De overname van data Artisans is de eerste Europese acquisitie voor Alibaba. In dit geval wil het de ontwikkeling van opensourcesoftware voor bigdatatoepassingen helpen bespoedigen.

Venture

Alipay komende acht jaar sponsor UEFA-voetbal

Alipay investeert komende acht jaar in het vergroten van zijn naamsbekendheid in Europa met de sponsoring van het UEFA-voetbal.

Payment