Meer Artikelen

Alibaba groeit 54% naar 12,4 miljard omzet

De Chinese e-commercegigant Alibaba Group is afgelopen kwartaal met de helft gegroeid tot een omzet van 12,4 miljard euro. Het aantal actieve klanten nam met 25 procent toe tot 601 miljoen.

Marketplaces

Alibaba neemt belang in Frans fashiontechbedrijf

Alibaba Group heeft een minderheidsbelang verworven in het Franse Ordre. Het bedrijf levert imagingtechnologie voor de zakelijke modemarkt. Alibaba gaat de VR- en paskamertechnologie inzetten op de Chinese consumentenmarkt.

Fashion

Cloudbusiness grootste groeier Alibaba Group

De Chinese techgigant Alibaba ziet de grootste groei bij zijn cloudactiviteiten. De omzet daaruit verdubbelde afgelopen jaar en is al groter dan de activiteiten met AliExpress en Lazada samen.

E-commerce platforms
Premium

H&M open op Tmall, sluit fysieke winkels

H&M Group breidt zijn aanwezigheid op de Chinese online marktplaats Tmall uit met de introductie van H&M-kleding en interieurdesign en -collecties via het merk H&M Home.

E-commerce platforms

Alipay integreert bedrijfsinformatie Yelp in Amerika

De aan Alibaba Group gelieerde mobiele betaaldienst Alipay integreert bedrijfsinformatie van Yelp over de Amerikaanse markt. Dat moet Chinese toeristen in de V.S. helpen nieuwe bestemmingen te ontdekken en reserveringen te maken.

Marketing
Premium

Omzet Alibaba Group groeit 53 procent

Veel meer Chinezen zijn veel meer verschillende artikelen via internet gaan kopen, overwegend via de mobiele telefoon. Dat is in het kort de simpele verklaring voor de robuuste omzetgroei die Alibaba Group. De verkopen stegen met 53 procent 6,4 miljard euro.

E-commerce

Geldwisselkantoor MoneyGram naar Alibaba

Alibaba betaalt via dochter Ant Financial 880 miljoen dollar voor geldwisselkantoor MoneyGram. Dit Amerikaanse bedrijf is actief in 200 landen, met niet minder dan 350.000 kantoren.

Payment
Premium

Alibaba strijdt met topmerken tegen namaakartikelen

Alibaba Group begint een internationaal initiatief om namaakartikelen op zijn handelssites te weren. Hierin werkt het samen met twee dozijn grote merken, onder wie Louis Vuitton, Samsung, Swarovski, Mars en Huawei.

E-commerce platforms

Alibaba wil distributiecentrum in Europa

Alibaba is op zoek naar voet aan de grond in Europa met een eigen distributiecentrum. Het heeft hiertoe gesprekken gevoerd met de overheid in Bulgarije.

Fulfillment

Alibaba zoekt toenadering tot Donald Trump

De CEO van Alibaba Group was gisteren in New York bij de aanstaand president van Amerika Donald Trump om zijn e-commerceplannen voor het Amerikaanse MKB toe te lichten.

Cross Border

Alibaba’s Lazada koopt buitenlandse online supermarkt

Het voormalige Zalando-zusje Lazada, tegenwoordig in handen van de Chinese Alibaba Group, heeft in Singapore de online supermarkt RedMart overgenomen.

Retail

Alibaba: ‘Volgend jaar groter dan eBay en Amazon samen’

Het Chinese e-commercebedrijf Alibaba is voor het eerst over een magische omzetdrempel gegaan: 1.000 miljard RMB, of 157 miljard Amerikaanse dollar.

Wereldrecord hoogste dagomzet voor Chinees e-commerce

De e-commercesite van de Chinese internetgroep Alibaba boekten afgelopen zondag een gezamenlijk verkooptotaal van 3,1 miljard dollar. Op een dag.