More artikelen

‘Reputatie Google en Facebook in geding’

[Video] De televisie- en filmindustrie zullen niet hetzelfde lot ondergaan als de muziekindustrie. En Google en Facebook moeten hard werken aan hun reputatie op het gebied van privacy, omdat consumenten voorzichtiger worden met het vertrouwen van internetbedrijven. Dat zegt de Amerikaanse topadvocaat Andrew Bridges.

Facebook kiest PayPal als betaalmethode advertenties

Facebook en PayPal zijn een strategische samenwerking aangegaan. Adverteerders kunnen de rekening voor Facebooks Ads betalen met PayPal. Maar ook Facebook Credits, de virtuele munteenheid waarmee gebruikers games, applicaties en virtuele cadeautjes afrekenen, wordt binnenkort afgerekend via PayPal.

Google lanceert social feature, rivalen in de aanval

Google heeft Google Buzz gelanceerd, een dienst waarmee status updates uit verschillende social media verzameld worden binnen Gmail of op mobiele telefoons. Rivalen Microsoft, Yahoo en Facebook zetten, uiteraard, hun vraagtekens bij de nieuwe dienst.

Facebook wint bij Crunchies, stipt privacy aan

Facebook heeft voor de derde keer op een rij de jaarlijkse verkiezingen voor tech en internetbedrijven gewonnen. Gekroond tot winnaar de categorie ‘beste start-up of product’ liet oprichter Mark Zuckerberg weten dat, mocht het bedrijf vandaag de dag van start gegaan zijn, dat de privacy-kwesties er heel anders uit hadden gezien.

Facebook drijft handel op handelssite Etsy.com

Bijna een kwart van het verkeer aan de Amerikaanse handelssite Etsy.com is afkomstig van Facebook. De profielensite laat daarmee zien wat de term ‘social shopping’ betekent, iets dat ook Marktplaats.nl in Nederland hoopt te introduceren.

Strijd om online identiteiten barst los

Twee samenwerkingen, één tussen Yahoo en Facebook en de ander tussen Google en Twitter, verstevigt de strijd om de online identiteiten. Met de deal tussen Yahoo en Facebook kan de gebruiker bijvooprbeeld makkelijker content delen tussen de sites van Yahoo en het eigen Facebook-profiel. Het wordt steeds belangrijker voor de gebruiker om zijn eigen data mee te kunnen nemen naar verschillende sociale diensten.

Populaire sociale netwerken azen op beursgang

Twitter, Facebook en LinkedIn houden allemaal een beursgang in het achterhoofd. Zo liet LinkedIn weten een trek naar de beurs op termijn vanzelfsprekend te vinden.

Nielsen levert Facebook onafhankelijke advertentiedata

Marktonderzoeker Nielsen gaat het sentiment van gebruikers naar de advertenties op Facebook in kaart brengen. Hieronder vallen onder meer bewustwording, herkenning, associaties, merkvoorkeuren en koopbereidheid.

Hyves bij Nederlanders meer in trek dan Facebook

Hves haalt in Nederland nog steeds meer pageviews dan Facebook in ons land. De internationale concurrent weet in Nederland het unieke bereik wel te vergroten, verhoudingsgewijs meer dan Hyves.

Sociaal netwerk Facebook maakt winst

Facebook heeft een positieve geldstroom. De verwachting was deze mijlpaal te bereiken ergens in 2010. Inmiddels is bekend dat dit het afgelopen kwartaal al is gelukt.

Facebook koopt FriendFeed, zit Twitter op de hielen

Facebook heeft FriendFeed overgenomen. Naar verluid heeft de profielensite hiervoor een kleine 50 miljoen dollar op tafel gelegd. Eerder richtte de sociale netwerksite de pijlen op Twitter. Deze laatste wees een overnamebod van 500 miljoen dollar in aandelen af.

Facebook in trek bij adverteerders

Een kleine 20 procent van de grootste adverteerders in de Verenigde Staten gebruikt Facebook niet om zichzelf te promoten. Het merendeel zet de sociale netwerksite inmiddels wel in voor dit doel.

Twitter overweegt overname CoTweet

Twitter aast op CoTweet, een zakelijke toepassing, waarmee meerdere Twitter-accounts beheerd kunnen worden. De dienst zou eventuele commerciële accounts kunnen ondersteunen.

Facebook creëert virtuele economie met ‘eigen geld’

Gebruikers van Facebook kunnen binnenkort applicaties kopen en op hun profielpagina installeren. Ze betalen niet met echt geld, maar met virtuele muntjes. Het bedrijf zet daarmee de eerste stap richting de creatie van een nieuwe, besloten economie.

Investeerder waardeert Facebook op 6,5 miljard dollar

Het Russische Digital Sky Technologies (DST) koopt aandelen van Facebook-personeel op bij een bedrijfswaardering van 6,5 miljard dollar.