Meer Artikelen

Verwachte advertentieomzet Facebook meer dan 1 miljard

Facebook zal dit jaar wereldwijd 1,285 miljard dollar omzet halen uit advertenties. Hiervan zal 835 miljoen dollar uit de Verenigde Staten komen en 450 miljoen dollar uit overige landen.

Facebook sluit deuren virtuele cadeauwinkel

Het winkeltje op Facebook waar gebruikers virtuele bloemen, taarten en andere kleinigheidjes kunnen kopen om weg te geven, bestaat niet meer per 1 augustus. Het was het eerste project waar Facebook-leden geld voor konden neerleggen door Facebook Credits uit te geven.

Semantische zoekmachine Facebook gevaar voor Google

Facebook opent de aanval op Google door de websites die Open Graph-API gebruiken, op te nemen in de zoekresultaten binnen het sociale netwerk. De sites worden geïndexeerd, niet zozeer op het aantal links, maar op basis van het aantal ‘likes’ dat ze krijgen.

Facebook privacy-controle: opt-out blijft de norm

Facebook is zijn belofte nagekomen om de privacycontrole te versimpelen. De gebruiker krijgt meer invloed op de verspreiding van persoonlijke data in en buiten het sociale netwerk, maar de controle is nog steeds op basis van opt-out.

Facebook maakt kleine privacy-knieval

Mark Zuckerberg, de oprichter van het sociale netwerk Facebook, laat weten gebruikers meer controle krijgen over hun informatie. Met meer controle doelt Zuckerberg op privacy-instellingen die makkelijker te beheren zijn.

Facebook en Zynga sluiten exclusieve partnership

Zynga, bekend van onder meer de populaire Facebook-spellen FarmVille en Mafia Wars, heeft een exclusieve overeenkomst met het sociale netwerk gesloten. Eerder was er nog onenigheid en wilde Zynga uit onvrede met het beleid van Facebook een eigen social gaming netwerk starten.

Facebook verzamelt voetbalsentiment

Facebook heeft een nieuw spel, Facebook’s Goal! Leaderboard gelanceerd en hoopt hiermee informatie rondom het WK voetbal vast te leggen. Het leaderboard moet het geluid van het publiek naast dat van de voetbalteams, merken en media delen op miljoenen persoonlijke Facebook-pagina’s.

EU over privacy tegen Facebook: ‘Dit is onacceptabel’

Het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) is samen met zijn Europese collega’s gepikeerd over de wijze waarop Facebook omgaat met de privacy van zijn gebruikers.

Facebook knaagt aan displaymarktaandeel zoekmachines

Facebook streeft Yahoo voorbij op het gebied van display. Het eerste kwartaal van dit jaar wist het sociale netwerk de displaymarkt in de Verenigde Staten aan te voeren met 176 miljard advertentie impressies, een marktaandeel van 16,2 procent.

Open Graph Facebook wijdverspreid ondanks privacyzorg

Ondanks vele privacyzorgen, worden de nieuwe social plugins van Facebook, die gebruik maken van de Open Graph, door meer dan 100.000 sites gebruikt, drie weken na de lancering. De Open Graph verspreidt onder meer de ‘like-feature’ van Facebook naar een keur aan externe sites.

Facebook wapent zich tegen golf privacyklachten

Vier lobbyisten heeft Facebook in Washington zitten om zijn belangen te behartigen. De laatste weken ligt het privacybeleid van de profielensite onder vuur, door politici en burgerrechtenorganisaties. Facebook wapent zich.

Facebook onder vuur vanwege privacyissues

Met de nieuwe API, ‘Open Graph’, zet Facebook een grote stap richting het semantische web. Inmiddels hebben Amerikaanse senatoren hun bezorgdheid uitgesproken over de privacyissues die dit met zich meebrengt.

‘Facebook wil heerser zijn over sociale web’

Met de lancering van de nieuwe API, ‘Open Graph’, die onder meer de ‘like-feature’ van Facebook naar een keur aan externe site verspreidt, zet het sociale netwerk een grote stap richting het semantische web. Uiteindelijk hoopt het zelf een spin in het web te worden van het sociale web.

AOL laat Facebook winnen, sluit sociaal netwerk Bebo

AOL trekt de stekker uit het sociale netwerk Bebo. De Amerikaanse provider annex uitgever zegt niet te kunnen opboksen tegen de heftige concurrentie op sociale netwerkgebied. Het bedrijf gooit de handdoek in de ring en erkent zijn meerdere in andere spelers.

Foursquare in het vizier van Google en Facebook

Het is erop of eronder voor Foursquare. Kan de populaire New Yorkse startup zijn positie als de Twitter van locatiediensten bevestigen? Of blijft Foursquare uitgehold achter nu Google en Facebook het check-in concept overnemen?