Google-cijfers: multichannel e-commerce werkt
Retailers met een volwassen multichannel strategie hebben aantoonbaar meer succes dan winkeliers die dat erbij doen. Dat blijkt uit Nederlandse Google-cijfers in de aanloop naar de decembermaand.
Retailers met een volwassen multichannel strategie hebben aantoonbaar meer succes dan winkeliers die dat erbij doen. Dat blijkt uit Nederlandse Google-cijfers in de aanloop naar de decembermaand.
Google publiceert zijn AI Opportunity Agenda, een document waarmee het aan overheden zijn wensen laat weten voor de ontwikkeling van kunstmatige intelligentie.
Google is mogelijk te optimistisch bij het uitfaseren van third party cookies in Chrome. Twijfels van de Engelse toezichthouder zouden de einddatum wel eens naar 2025 kunnen doorschuiven, hoe ongewenst ook.
Consumenten kunnen zich vanaf februari 2024 met één klik uitschrijven op commerciële e-mails die ze op hun Gmail-account ontvangen.
Na jaren miljarden dollars te hebben geïnvesteerd boekt de Cloud-afdeling Google voor het derde kwartaal op rij een operationele winst. Het concern als geheel noteert een nettowinst van twintig miljard dollar.
De inzet van generatieve kunstmatige intelligentie kan de Duitse economie jaarlijks honderd manuren besparen per werknemer. Die tijd kunnen ze elders, slimmer besteden.
Google lanceert Bard Extensions, wat inhoudt dat de AI-chatbot voor zijn kennis kan gaan putten uit andere Google-diensten, zoals Gmail, YouTube, Maps en Drive.
Google begint in browser Chrome de uitrol van nieuwe reclame-API’s, die het gebruik van reclamecookies volgend jaar moet vervangen en uitbannen.
Google brengt de nieuwe dienst eSignature uit voor particuliere en zakelijke gebruikers van Docs en Drive.
De reclametarieven bij YouTube, Instagram en Facebook staan onder druk. Niet omdat er geen interesse is, maar omdat de techpartijen hun inventory aanzienlijk hebben kunnen vergroten.
Het aantal downloads van de mobiele ChatGPT-app voor iOS neemt af. Bank of America leidt daaruit af dat de app geen echte concurrent voor Google is.
Google Universal Analytics doet het niet meer. Het technologiebedrijf dat de meetdienst uitgeeft, zet alle gebruikers die dat wilden automatisch over naar de nieuwe omgeving: Analytics 4.g
Adverteerders hebben jaren betaald voor videocommercials op YouTube die nooit iemand heeft gezien. Ze stonden buiten beeld, maar werden wel als ‘vertoond’ opgegeven. Het Ministerie van Defensie en Gazelle zijn twee van de gedupeerden.
Google sluit met zijn telefoonlijn Pixel een meerjarig sponsorcontract met The Football Association, de Engelse voetbalbond.
Een moderne paspop en dan gepersonaliseerd naar je maat en figuur. Zo ongeveer is de nieuwe AI-technologie te omschrijven die Google invoert bij vergelijkingsdienst Shopping.