Tik op de vingers voor Google Shopping
In Duitsland krijgt Google Shopping een tik op de vingers, omdat het oneerlijke prijzen toonde.
In Duitsland krijgt Google Shopping een tik op de vingers, omdat het oneerlijke prijzen toonde.
Met Google Ad Grants kunnen non-profits per maand $10.000 besteden aan advertenties. Omdat je dus niet zelf betaalt moet je strategie ook anders zijn.
Universal Analytics heeft problemen met de doorgifte van persoonsgegevens naar de Verenigde Staten. Het is nog onduidelijk of Analytics 4 de oplossing is.
Bedrijven die streng zijn met privacy jagen klanten niet weg, maar tonen zich als attente hoeder van klantdata. Dat levert juist positieve aandacht en soms zelfs nieuwe kopers op.
Google rondt de 5,4 miljard dollar kostende overname van Mandiant af en wordt een wereldspeler op het gebied van cybersecurity.
Dit zijn de tien belangrijkste instellingen in Google Analytics 4 die je moet kennen (en aanpassen) om de nieuwe versie zo effectief mogelijk te gebruiken.
De eerste consumenten hebben al inkopen gedaan voor Sinterklaas en Kerst. Een derde heeft al verlanglijstjes klaarliggen, maar wacht nog op de koopjesfestijnen om zijn slag te slaan.
Heeft je bedrijf fysieke locaties en gaat een groot deel van de omzet ‘face to face’? Aan de slag met je Google-bedrijfsprofiel en Google Store Locator.
Google brengt een nieuw besturingssysteem uit dat als een paard van Troje oude laptops en actuele bedrijfscomputers omtovert in Chromebooks.
Google Cloud slaat weer een grote vis aan de haak met het datacontract van H&M Group. De Zweden willen de digitale transformatie versnellen en de operaties strategischer vanuit data sturen.
Netflix lijkt serieus over het ontwikkelen van een nieuw, op reclame gebaseerd verdienmodel. Google en NBCUniversal zijn in gesprek om daarbij de technologieleverancier te worden.
Een gesprek met PPC-expert Frederick Vallaeys van Optmyzer PPC advertising en de positieve en de negatieve aspecten van Performance Max.
De Engelse toezichthouder CMA bereidt een onderzoek voor naar de dominante machtsposities van Apple en Google. Het gaat daarbij specifiek om hun activiteiten op smartphones.
Mike Ryan deelt zijn inzichten over campagnes, Performance Max, biedstrategieën en zijn verwachtingen over hoe PPC-advertenties er bij Google uit gaan zien.
Hoe denkt Google dat Performance Max een verbetering vormt? Wat komt er nog aan, en hoe zit het met slechts één campagne hebben? Een gesprek met Rodney Ip.