Meer Artikelen

Google CEO: Real time datafiltering is grote uitdaging

Het is de grootste uitdaging van deze tijd om uit te vogelen hoe real time data goed geordend kan worden om de relevantie zoekmachineresultaten te verhogen. Dat meent Eric Schmidt, CEO van Google.

Grote adverteerders steunen deal Microsoft en Yahoo

De organisatie voor de advertentie-industrie in de Verenigde Staten geeft haar zegen aan de deal die Microsoft en Yahoo hebben gesloten op het gebied van search. Het zou de competitie op de markt van search vergroten en de dominantie van Google tegengaan. Vier grote mediabureaus ondertekenden een open brief.

Premium

Insights: Verslag van Google Analytics Summit 2009 (3)

Vier Nederlandse Analytics-consultants delen de ervaringen, tips en inzichten die ze tijdens het Analytics-congres opdoen. Dag drie.

Google verlaat recessie, toont stevige groeicijfers

Na twee kwartalen van bijna nulgroei toont Google nu 7 procent omzetgroei en ziet de nettowinst met bijna eenderde stijgen. Het bedrijf denkt daarmee de recessie achter zich te laten en gaat fors investeren in personeel, kleine en grote overnames en techniek.

Campagnepanel: Google Maps als bordspel

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer de campagne Monopoly City Streets van Hasbro.

Appleman stapt op bij bestuur Google

Arthur Levinson, topman bij Apple, blijft niet aan in het bestuur van Google. Er werd geen reden van vertrek gegeven. Eerder stapte Googles Eric Schmidt op bij Apple wegens belangenverstrengeling.

Google: Europese economie trekt weer aan

Google ziet herstel van de economie in Europa. Het bedrijf neemt meer personeel aan en is bereid meer te investeren, in afwachting van de economisch betere tijden die er aan komen.

‘E-commerce heeft baat bij Google Wave-applicaties’

De eerste Google Wave-applicaties zijn alweer gelanceerd, waaronder een van Marktplaats. “In de e-commerce en vooral bij zaken die je niet alleen koopt, daar zie ik zeker mogelijkheden voor Wave”, aldus Richard Osinga van Oberon Interactive, de ontwikkelaar van de applicatie.

Google brengt tekst- en beeldreclame onder één dak

Google staat op het punt om AdWords en de diensten van Doubleclick gecombineerd aan te bieden. Het bedrijf lanceert Ad Exchange, een handelssite waar adverteerders real time online reclameruimte in kunnen kopen.

Google helpt bij exporteren data naar concurrent

De zoekmachinegigant wil het gebruikers makkelijk maken om persoonlijke data uit Google-producten te halen. Dat geldt vanzelfsprekend ook voor de omgekeerde route. Simpele import- en exportfuncties moeten hierbij het uitgangspunt zijn.

Google werkt aan microbetalingssysteem voor nieuws

Google ontwikkelt een microbetalingssysteem waarmee uitgevers geld kunnen ontvangen voor premium artikelen. Binnen een jaar moet dit rond zijn.

Premium

Knieval Google Books richting Europa

Google zal in Amerika geen Europese boeken meer scannen en te koop aanbieden als uitgevers dat niet willen, ook niet als de boeken niet meer gedrukt worden of onverkrijgbaar zijn.

Google met verkeersinformatie in vaarwater TomTom

Google brengt een verfijning aan in zijn dienst Maps Mobiel waarmee het stevig in het vaarwater van TomTom komt. Het bedrijf gaat live verkeersinformatie aan zijn gebruikers doorgeven.

Google opent AdSense voor externe reclamenetwerken

Google gaat externe ‘ad serving-netwerken’ toegang geven tot de sites van sitebeheerders die AdSense gebruiken. Het bedrijf staat tientallen netwerken en onderzoeksbedrijven toe zijn netwerk van uitgevers aan te spreken.

‘Google stapt in markt voor hypotheekvergelijkingen’

Google zou van plan zijn nog deze maand een dienst aan te bieden waarmee hypotheken berekend kunnen worden.