More artikelen

The Facebook Conference 2013: een platform wordt volwassen

Afgelopen woensdag vond tijdens de Amsterdam eWeek de eerste editie van The Facebook Conference plaats. Op het podium deelden merken zoals KLM, Heineken, Philips, de ANWB en Hunkemöller en Facebook zelf hun kennis met de meer dan 230 bezoekers. Conclusie van de dag: het draait op Facebook vooral om de strijd tussen engagement versus bereik.

Social

Topman Heineken Digital over strategie ‘social’

Dankzij succesvolle campagnes en partnerships met onder meer de Champions League laat Heineken de concurrentie op Facebook, Twitter en YouTube stof happen. Paul Smailes (37), Global Head of Digital bij de bierfabrikant, vertelt hoe hij die voorsprong verder wil uitbouwen.

Online marketing

‘Heineken ontwikkelt mondiaal e-commerceplatform’

Bierbrouwer Heineken is begonnen met de bouw van een webwinkel met wereldwijd bereik. Hier worden geen alcoholica verkocht, maar merchandise met het Heinekenmerk.

E-commerce

Heineken zoekt nieuw digitaal bureau

Heineken wil de online aanwezigheid van zijn merk versterken, mogelijk met e-commerceactiviteiten, en zoekt daarom een nieuw digitaal reclamebureau.

Heineken bespaart drie ton aan reiskosten dankzij telepresence

Bierbrouwer Heineken zegt dat het in één jaar tijd ruim drie ton aan reiskosten heeft bespaard en de CO2-uitstoot met 160 ton heeft verminderd door virtueel te vergaderen.

Heineken sluit marketingdeal met Facebook

Heineken heeft een mondiale partnerovereenkomst aangekondigd met Facebook. De twee bedrijven zullen vanaf volgend jaar samenwerken aan de digitale campagnes voor de bierbrouwer.

Google, Heineken sluiten advertentiedeal voor ettelijke miljoenen

Google en Heineken zijn een samenwerking aangegaan waarmee miljoenen euro’s zijn gemoeid. Heineken besteedt een vooraf afgesproken minimum bedrag aan advertentiegeld bij Google, in ruil voor kortingen en toegang tot bepaalde data.

Heineken gooit beleving Champions League ondersteboven

Bierbrouwer Heineken is voor tientallen miljoenen euro’s opnieuw sponsor van de Champions League geworden. Met een mobiel en Facebook-spel verandert Heineken voetbalfans uit 25 EU-landen van passief kijker in actief deelnemer aan de wedstrijden. In drie wedstrijden werden al 11.000 spellen gespeeld.

Heineken: ‘Het gaat om de vríenden van onze Facebook-fans’

Bierbrouwer Heineken bouwt momenteel de infrastructuur om honderden miljoenen Facebook-gebruikers met een druk op de knop te kunnen benaderen. “Het gaat niet enkel om onze twee miljoen Facebook-fans, maar hun 250 miljoen vrienden”, zegt baas Digitaal Floris Cobelens.

Heineken koppelt loyaliteitsprogramma aan Foursquare

Bierliefhebbers die een kroeg bezoeken waar Heineken wordt geschonken, kunnen digitale zegeltjes knippen door in te loggen met Foursquare. De bierfabrikant heeft het loyaliteitsprogramma, waar gebruikers de zogenaamde e-tjes kunnen sparen, aan Foursquare gekoppeld.

Social media steeds belangrijker voor Heineken

Heineken heeft last van wet van remmende voorsprong. “Heineken is een traditionele organisatie, die vanuit de tijd van Freddy al marketing heeft toegepast. We moeten nu de stap maken naar digitale media, daar is een bepaalde mindset voor nodig”, aldus Marco van Veen, Manager Web & Innovation Centre WebCentre Heineken International.

Social

‘Marketingbaas Heineken stapt over naar investeerder’

Herwin van den Berg legt per 1 november zijn functie als marketingdirecteur bij Heineken neer. Hij start een eigen bedrijf en gaat managementparticipaties aan. “Een grote kans dat BST Company daarbij zit”, aldus Van den Berg tegen Emerce.

Start-up sleept A-merken binnen

Het jonge bedrijf Brandfighters gebruikt studenten om virals te creëren voor consumentenmerken. Mede-oprichter Jan-Paul de beer staat er zelf van te kijken dat het zo soepel loopt met de opdrachtgevers. Na Mora en Heineken heeft op dit moment Zekur een wedstrijd uitgeschreven op de site.

Heineken platform moet geld opbrengen

[Video] Het pas gelanceerde online platform van Heineken moet zichzelf terugverdienen. De aanbiedingen op Heineken.nl kennen een marge. De bierbrouwer hoopt hiermee genoeg geld binnen te krijgen om verdere uitbreiding van het project te kunnen financieren.

Online platform Heineken moet klant bier verkopen

Het nieuwe Heineken.nl richt zich op de loyale klant en hoopt een community te creëren. Mooie woorden, maar Herwin van den Berg, marketing directeur van Heineken Nederland is duidelijk: “Uiteindelijke draait het er natuurlijk om dat de klant meer biertjes gaat kopen, in de supermarkt of in de kroeg.”