More artikelen

Heineken investeert in loyale consument

In een tijd waarin het consumentengedrag en het medialandschap verandert wil Heineken op een nieuwe manier aansluiting vinden met de consument. Een nog op te zetten online loyaliteitsprogramma heeft een sterk businessmodel en moet daarnaast een goede band met de consument opleveren.

Sellaband krijgt verkoopkanaal op Amazon

Sellaband.com, de beleggingssite voor opkomende artiesten, tekent een distibutiecontract met webwinkel Amazon in Engeland. Amazon zet zich actief in om het onbekende talent te promoten.

Heineken: online buzz werkt minder goed

Heineken gaat in Nederland meer doen aan online media-inkoop. De laatste twee jaar was het budget vrijwel nihil. Vrijwel het volledige online budget ging naar de actiesites. Gratis publiciteit voor de acties – via onder meer weblogs – werkt steeds minder goed. Banners zijn weer nodig om aandacht te trekken.

Herwin van den Berg is marketeer van het jaar

De interactieve-marketingprijzen vliegen Heineken al jaren om de oren. Maar nu pas mag Herwin van den Berg (39), marketingdirecteur van Heineken Nederland, zich Marketeer of the Year noemen. Volgens de jury is hij ‘behept met een gezond crossmediaal virus.’

Heineken start interactieve videoquiz

Heineken heeft een nieuwe themasite gelanceerd. De bierbrouwer heeft dit keer gekozen voor een videoquiz over een televisieprogramma van RTL. Het gaat om het tv-programma ‘Mijn Tent is Top’, dat door Heineken wordt gesponsord

Heineken met online zomeractie

Heineken is de nieuwe actie 'pas op de zomer komt eraan' gestart. Op de actiesite kunnen bezoekers in een game-achtige omgeving een Heineken product, zoals het Tapvat, op onder meer een virtueel strand plaatsen.

Meerderheidsbelang KPN in Heineken narrowcaster ON

KPN neemt een meerderheidsbelang in ON b.v., het narrowcastingbedrijf van onder meer Heineken en Sony. Het telecombedrijf versterkt hiermee haar positie als dominante marktpartij in een opkomende markt voor ´reclame-tv buitenshuis´.

O’Neill nieuwe adverteerder op ON

Sportmode merk O'Neill is een nieuwe adverteerder op het horeca narrowcasting netwerk ON, dat is opgezet door Heineken en Sony. Met KLM en KPN zijn al eerder contracten gesloten, maar meer adverteerders zitten voorlopig niet in de pijplijn. ON wil voor het eind van het jaar 500 lokaties hebben aangesloten.

Actie Heineken met Google Maps

Heineken heeft deze week een nieuwe online actiesite gelanceerd. Bezoekers kunnen meedoen aan een wedstrijd waarbij ze via satellietbeelden van Google Maps op zoek kunnen gaan naar een live optreden van de Amsterdamse band Voicst. Dit is de tweede actie waarbij Heineken gebruik maakt van een Google toepassing.

Feest in Turijn live gestreamd naar Hollandse horeca

Het narrowcastingbedrijf ON van Heineken en Sony heeft afgelopen weekend een test gedaan met een live-uitzending van een concert van DJ Ferry Corsten vanuit het Holland Heineken Huis in Turijn. Het concert was in de nacht van vrijdag op zaterdag rechtstreeks te volgen op schermen in zes horecalocaties in Nederland.

Heineken is virtuele tocht naar Turijn gestart

In de aanloop naar de Olympische Winterspelen van 10 tot 26 februari organiseert Heineken een online race van Amsterdam naar Turijn, waar de spelen plaatsvinden. De bierbrouwer wil met de virtuele actie aandacht vestigen op het Holland Heineken House, ontmoetingsplek voor Nederlandse sporters, fans en pers. Heineken wil het Holland Heineken House deze spelen een prominentere plek op internet geven.

Samenwerking Heineken en Google

In een nieuwe virale campagne om het Tapvat te promoten werkt Heineken samen met Google. In de online actie maakt de bierbrouwer gebruik van Google Image Search, zo laat Rogier Vijverberg van Qi, het bureau dat de campagne bedacht, Emerce weten.

Heineken en Qi grote winnaars SpinAwards

Heineken en zijn online reclamebureau Qi zijn de grote winnaars van de SpinAwards, de prijs voor meest creatieve online reclame in Nederland. Ze werden tweemaal met goud en zilver bekroond, bovendien werd Heineken door het publiek verkozen tot beste online adverteerder.

Heineken en Qi in podcasting

Heineken Music is deze week met hulp van interactief reclamebureau Qi begonnen met podcasten. Een podcast is een 'show' die opgevraagd kan worden via internet en afgespeeld kan worden op een mp3-speler, bij voorkeur de iPod van Apple. Heineken is het eerste grote bedrijf dat experimenteert met deze vorm van radiomaken.

Weinig inhaakcampagnes rondom Olympische Spelen

Er zijn een stuk minder inhaakcampagnes rondom de Olympische Spelen dan bijvoorbeeld rondom het EK Voetbal. “Logisch, de spelen maken natuurlijk wel het nodige los bij de mensen, maar van een volksgekte zoals rondom het EK voetbal is bij de Olympische Spelen natuurlijk geen sprake en dat maakt het wellicht minder interessant voor online adverteerders,” zeggen veel bureaus. De Olympische Spelen beginnen vrijdag al.