Meer Artikelen

H&M ontwikkelt voice-app met Google

H&M onderzoekt of en wat het kan doen met voice-apps en werkt daartoe samen met Google. Eerste toepassing: een app die een persoonlijke stylist aanroept, letterlijk: opbelt, voor gesproken advies over kleding of wooninrichting.

Tech
Premium

Helft formules H&M Group groter online dan in retail

Vier van de zeven retailformules van H&M Group zijn geografisch gezien groter online dan in de fysieke wereld. Het bedrijf lanceert dit jaar nog twee nieuwe online formules: millennialmerk /Nyden en discounter Afound.

E-commerce
Premium

H&M open op Tmall, sluit fysieke winkels

H&M Group breidt zijn aanwezigheid op de Chinese online marktplaats Tmall uit met de introductie van H&M-kleding en interieurdesign en -collecties via het merk H&M Home.

E-commerce platforms

Venturestak H&M stapt in webwinkel ADAY

De investeringstak van H&M, H&M CO:LAB, steekt met andere partijen twee miljoen dollar in een webshop die zijn eigen duurzame vrouwenkleding maakt.

Venture

H&M opent nieuw label online in 18 landen

H&M Group zet dit voorjaar een nieuwe winkelformule in de markt. Bij de lancering heeft ARKET één flagshipstore, in Londen, en achttien digitale puien in Europa.

Fashion

H&M opent webshops in weer acht EU-landen

Land voor land opent H&M al kwartalen achter elkaar webwinkels in nieuwe landen. Afgelopen kwartaal kwamen er weer acht nieuwe Europese digitale winkels bij, waaronder in België

Retail

H&M opent webshop in België

België is een van de negen landen waar kledingwinkel H&M dit jaar een webwinkel opent. De Zweden blijven investeren in uitbreiding van zowel het digitale als het fysieke bereik.

E-commerce

H&M in 2015: online shops in acht nieuwe landen

H&M zet zijn internationale digitale expansie kracht bij en opent volgend jaar nog eens tussen de acht en tien winkels. Mede de digitale verkopen steeg de omzet afgelopen kwartaal met meer dan twintig procent.

E-commerce

H&M opent webshop in China

Modewinkel H&M wil voor het einde van het jaar zijn webshop ook in China openen. Daarmee boren de Zweden een markt aan met meer dan een miljard inwoners en een groeiende middenklasse.

E-commerce

Zeven retail apps die klantloyaliteit bevorderen

Onderzoek wijst er op dat mobiele apps juist worden gebruikt door trouwe klanten. Emerce bekijkt zeven apps voor de detailhandel.

Customer Loyalty

H&M blijft stevig investeren in multichannelretail

H&M’s webwinkel & Other Stories opent fysieke winkels in Nederland en België. HM.com gaat dit jaar in weer vier nieuwe landen live. “Het online kanaal vergroot ons bereik. De resultaten in het vierde kwartaal waren erg goed”, aldus de leiding bij de publicatie van de jaarcijfers.

E-commerce

H&M adverteert met ‘tv-winkel’ tijdens Super Bowl

Amerikaanse kijkers van de Super Bowl kunnen volgende maand vanuit de tv-reclames van H&M direct doorklikken en de geadverteerde kleding kopen.

E-commerce

Nieuwe webshop H&M live, smaakt naar Pinterest

Het H&M-concern lanceert de pan-Europese webshop Stories.com. In Nederland gaat het luxere winkelmerk enkel online verkopen, maar in andere landen wordt het label ondersteund met fysieke retail zaken.

E-commerce

H&M opent nieuwe online winkelformules

H&M opent dit voorjaar onder de namen & Other Stories en Weekday twee nieuwe winkelformules. De bakstenen varianten hiervan verschijnen niet in Nederland, de webshops daarentegen wel.

E-commerce

H&M optimaliseert sites voor m-commerce

Modeketen H&M richt zijn pijlen helemaal op de mobiele shopper. Komende weken gaan er in acht landen vernieuwde, voor mobiel geoptimaliseerde webshops live. Mobiel krijgt voorrang, de lancering van de Amerikaanse webwinkel wordt daarom verlaat.

E-commerce