Meer Artikelen

Kwart van online boekers KLM maakt eigen label

Van alle reizigers die tussen mei en nu een reis boekten via de Nederlandse site van KLM heeft bijna een kwart een persoonlijk gratis bagagelabel ontworpen. Dat blijkt uit cijfers die de luchtvaartmaatschappij beschikbaar stelt aan Emerce. In mei startte KLM een actie waarbij passagiers online een label met eigen foto konden ontwerpen. Reizigers ontvangen per post twee labels thuis. Volgens KLM is het aantal mensen dat aan het bestelproces begint en daadwerkelijk een reis boekt door de actie gestegen.

KLM start meerdere business communities

KLM is bezig met de uitrol van business communities. Na de oprichting van Club China in juni, volgen nu Club Golf en Club Afrika. De sociale netwerken zijn bedoeld om zakenmensen met elkaar in contact te brengen. Met de clubs wil KLM onder meer extra inkomsten genereren en de loyaliteit van klanten vergroten.

KLM: één op vier tickets online geboekt

Het aantal online boekingen bij KLM is vergeleken met vorig jaar met bijna 30 dertig procent gestegen. Gemiddeld wordt iets minder dan één op de vier van alle tickets online geboekt. Dat meldt een woordvoerder van KLM aan Emerce.

Passagiers KLM ontwerpen zelf bagagelabel

KLM passagiers kunnen sinds gisteren hun eigen bagagelabel ontwerpen via klm.nl. Doel van de actie is om het aantal online-boekingen te vergroten. De labels zijn dan ook alleen te bestellen ná afsluiting van een online boeking.

O’Neill nieuwe adverteerder op ON

Sportmode merk O'Neill is een nieuwe adverteerder op het horeca narrowcasting netwerk ON, dat is opgezet door Heineken en Sony. Met KLM en KPN zijn al eerder contracten gesloten, maar meer adverteerders zitten voorlopig niet in de pijplijn. ON wil voor het eind van het jaar 500 lokaties hebben aangesloten.

Actie eBay en Bijenkorf rondom 3 dwaze dagen

De Bijenkorf organiseert in samenwerking met eBay een veiling rondom de drie dwaze dagen. Dat gebeurt onder de noemer ebij.nl. De veiling vindt voor het eerst plaats in de nacht van woensdag op donderdag. Er kan vanaf 00.01 uur uur meegeboden worden op onder meer twee KLM Wereldtickets (startprijs: 1 euro) en een Landrover Challenge (ook met een startprijs van 1 euro).

Martinair: in 2005 introductie e-ticket

Eerder deze week maakte KLM bekend dat het het e-ticket tot standaard gaat verheffen. Navraag leert dat ook de KLM-dochters werken aan een verdergaande digitalisering van hun dienstverlening. Transavia breidt de dienstverlening uit. Martinair komt volgend jaar voor het eerst met een e-ticket.

e-ticket standaard bij KLM

Een e-ticket wordt de standaard bij KLM. Vanaf 1 januari 2005 wordt op KLM-vluchten vanuit Nederland alleen nog maar met een e-ticket gereisd. Wie toch vasthoudt aan een gewoon ticktet moet daarvoor een toeslag van 30 euro betalen. Ook KLM-dochter Transavia denkt dat het uiteindelijk zo ver zal komen, maar op welke termijn is nog niet duidelijk.

Eerste virale business-to-business campagne KLM

Reclamebureau Lemz heeft voor KLM online een virale business-to-business-campagne ontwikkeld onder de noemer 'een vliegtuig van de zaak!'. Bedoeling is om als bedrijf in een zo kort mogelijk tijdsbestek zoveel mogelijk Bluecredits (bonuspunten die je inwisselt voor vliegtickets) te sparen. En dat kan door zo veel mogelijk anderen te attenderen op de KLM-actie.

Schiphol wil rfid-chips in bagage invoeren

Schiphol wil alle koffers uitrusten met een computerchip. De bagage blijkt zo namelijk veel beter te volgen dan met de huidige manier, waarbij een streepjescode wordt gebruikt.

Premium

Miljoenste selfservice check

Eén miljoen KLM-reizigers hebben inmiddels hun eigen check-in gedaan. Tabel: Online inchecken in Nederland.

KLM ontdekt gayvertising

KLM werkt aan een opvallende campagne. De luchtvaartmaatschappij heeft advertentieruimte ingekocht op de Italiaanse portal Gay.it Doel: meer Flying Dutchman-deelnemers aantrekken. KLM is niet de enige die gelooft in homo-marketing. Ook Lufthansa en American Airlines zijn ermee bezig.

Onetomarket: sponsored links voor KLM

Online marketingbureau Onetomarket gaat de wereldwijde Google Adwords en Overture campagnes voor de KLM beheren. Onetomarket is naar eigen zeggen specialist op het gebied van Search Engine Positioning en Advertising.

Ook Easyjet ontdekt zelfservice

Vliegtuigmaatschappij en prijsbreker Easyjet is van plan de incheckprocedure, die nu nog met de hand wordt gedaan, geheel te automatiseren. Op welke termijn dat moet gaan gebeuren is nog niet helemaal duidelijk.

Lufthansa eerste met snel internet aan boord

Lufthansa gaat voor het einde van de maand breedband-internet aanbieden aan zijn passagiers. Daarmee is de Duitse vliegtuigmaatschappij de eerste die een dergelijk aanbod doet aan zijn passagiers. Van Lufthansa en British Airways was al bekend dat ze de dienst van Boeing-dochter Connexion aan het testen waren.