Meer Artikelen

KLM start single media Facebook-campagne

Het Nederlandse online marketingbureau IceMedia is verantwoordelijk voor een wereldwijde campagne van KLM op Facebook. Doel is om e-mailadressen te verzamelen. Facebook-gebruikers kunnen thuis een set gepersonaliseerde bagagelabels ontvangen. Naast het genereren van e-mailadressen moet de campagne de fanbase van KLM vergroten.

KLM opent kluis in de cloud

Air France-KLM heeft een online data opslagdienst voor reizigers geopend in samenwerking met zorgverzekeraar Allianz en alarmcentrale Mondial Assistance. Met toestemming van de klant kunnen de twee laatstgenoemde partijen in geval van nood toegang krijgen tot de opgeslagen documenten.

Premium

KLM begint mondiale rebranding websites

Als onderdeel van een wereldwijde offline en online rebranding voert luchtvaartmaatschappij KLM in de komende weken een verfijning van zijn websites door. “Meer wit, minder blauw en met een ‘orange touch'”, aldus manager userexperience KLM.com Iris Cremers.

Bemanningsleden van KLM stappen over op Gmail

Google heeft 11.200 piloten, stewards en stewardessen van KLM overgezet naar Gmail. Het is onderdeel van het migratieproject van KLM naar Google Apps, waarin ook Calender en Docs van Google zitten. Daarnaast zijn de vertaaldienst en instant messaging van Google ingezet.

Myngle sluit deal met KLM voor kwaliteitstraffic

KLM geeft klanten de kans om een gratis les bij online taalinstituut Myngle te boeken. Myngle hoopt door de samenwerking met deze speler in de reisbranche kwalitatieve klanten binnen te halen.

Bol.com, KLM en Landmacht winnen EMMA

Drie grote spelers zijn uitgeroepen tot de winnaar van de E-mailmarketing Awards (EMMA). Bol.com, KLM en de Landmacht zijn bestempeld als winnaar.

Nieuwe bookingtool KLM moet conversie verhogen

KLM ontwikkelde samen met Mirabeau een nieuwe bookingtool, die wereldwijd wordt ingezet. Belangrijkste aspect is de gebruiksvriendelijkheid. Emerce sprak met Floris Ketel, creative director bij Mirabeau en Remco Böhre, e-development manager bij KLM over het ontwikkelproces.

Premium

KLM past online reisprijzen aan

Luchtvaartmaatschappij KLM meldt onder druk van de Europese Commissie nu helder de prijzen voor online boekingen.

Alleen e-ticket goed genoeg voor KLM

Papieren tickets zijn eenzelfde lot beschoren alsguldens, Raiders en televisiezender Talpa. Allemaal behoren zij nu tot het verleden. KLM maakte vrijdag bekend dat zij met ingang van zondag enkel nog e-tickets uitgeeft voor haar vluchten.

KLM start samenwerking met Booking.com

KLM toont op haar website voortaan de hotels van Booking.com. Daarmee kiest de luchtvaartmaatschappij voor een nieuwe hotelpartner. (update 1 oktober)

KLM publiceert reisfoto’s en recensies op Google Earth

KLM vraagt zijn reizende klanten om foto’s en reisbeschrijvingen in te zenden via Google Earth. De ingezonden verslagen zélf worden ook weer op de digitale globe gepubliceerd, wat reizigers een beter beeld van hun bestemming moet geven.

KLM contracteert Q-Go

Luchtvaartmaatschappij KLM gaat de natuurlijke-taal-herkenner van het Diemense Q-Go in zijn internationale websites verwerken om de FAQ een impuls te geven. Uit eerste ervaringen met deze technologie bleek KLM het aantal binnenkomende telefoontjes en e-mails met hulpverzoeken tot 12 procent te reduceren.

KLM zet in op online beleving

KLM wil van haar website meer maken dan een ‘boekingsmachine’. Uitgebreidere informatie en meer personalisatie moeten zorgen voor meer betrokkenheid en een stijging van de online omzet. Een zesde van de wereldwijde omzet van KLM komt op dit moment voort uit online boekingen.

KLM toont bestemmingen op Google Earth

De KLM toont voortaan zijn wereldwijde bestemmingen via Google Earth. Alle bestemmingen vanaf Amsterdam zijn te zien op de satellietbeelden, inclusief tarief. Vanuit de toepassing kan direct een vlucht worden geboekt.

KLM onaangenaam verrast door Apple

De KLM is onaangenaam verrast door een persbericht van Apple. In het bericht maakte Apple bekend dat passagiers van onder meer de KLM volgend jaar gebruik kunnen maken van een iPod-vliegtuigvoorziening. “Er zijn eerste besprekingen, maar er is nog geen enkele zekerheid dat we de voorziening daadwerkelijk gaan installeren,” aldus de KLM. Apple was gisteren niet bereikbaar voor commentaar.