KLM laat reis plannen via Facebook
KLM biedt voortaan de mogelijkheid om snel en eenvoudig online een reis met Facebook-vrienden te organiseren.
KLM biedt voortaan de mogelijkheid om snel en eenvoudig online een reis met Facebook-vrienden te organiseren.
De KLM heeft het programma Meet & Seat, waarbij passagiers zitplaatsen kunnen kiezen op basis van sociale profielen van medepassagiers, kort na de introductie in februari uitgebreid.
Tien jaar sociale media heeft nog maar bitter weinig opgeleverd, vindt Polle de Maagt. “We hebben gefaald een echte business impact te laten zien.”
KLM is voor enkele intercontinentale vluchten vandaag het programma Meet & Seat gestart, waarbij passagiers zitplaatsen kunnen kiezen op basis van sociale profielen van medepassagiers.
Roy Scheerder van KLM Royal Dutch Airlines heeft gisteren de DM Award voor 2011 binnengesleept. De vakjury was naar eigen zeggen onder de indruk van de resultaten die Scheerder boekte met het opzetten van een nieuw customer care-proces, waarbij snellere responstijden en meer omzet zijn gerealiseerd.
RFS Holding, bekend van onder meer Wehkamp.nl, voert met een omzet van 423 miljoen euro de Twinkle100 aan, net als vorig jaar. Op de tweede plek komt, niet verrassend, KLM met 372 miljoen euro.
De Live Reply-campagne, waarbij KLM live antwoorden gaf op vragen via sociale media in de vorm van een filmpje, trok in de tien uur die de campagne duurde 18000 views op YouTube.
Voor de nieuwe campagne voor de KLM Werelddeal Weken zet de Nederlandse vliegtuigmaatschappij de startup Repudo in om tickets weg te geven voor een reis naar diverse wereldsteden of Europese bestemmingen. In een team van vier vrienden, moeten de deelnemers via de mobiele locatiegebaseerde applicatie van Repudo, in Nederland op zoek naar de prijzen.
Het internationale karakter van KLM noopt de luchtvaartmaatschappij om haar klanten 24 uur per dag, zeven dagen in de week ondersteuning te bieden op sociale media. Via Hyves, Facebook en Twitter kan de klant binnen een uur, op elk moment van de dag, een antwoord verwachten van KLM.
Wie denkt dat Delfts blauwe tegels passé zijn, heeft het mis. Een vliegtuig van KLM, dankzij een Facebook-campagne bestickerd met 4.000 Delfts blauwe tegels, reed woensdag de hangar uit. De actie leverde KLM brand awareness in 154 landen. De grootste brand awareness uitgerekend uit het land waar Facebook verboden is: China.
Toen Martijn van der Zee, vicepresident e-commerce bij KLM, voor het eerst de iPad zag, dacht hij: o jee, daar gaan we weer. Maar hij is voor alles klaar en stort zich op elk mogelijk kanaal – of het nu een tablet is of mobiel, Twitter of Facebook. ‘Het ouderwetse keuzemenu gaat bij social media niet op, ik vind dat briljant.’
Social media heeft de klantcommunities van KLM ingehaald. “We hebben een exclusieve plek gecreëerd voor passagiers. Maar communities zijn niet meer de plek waar mensen elkaar vinden, dat gebeurt op LinkedIn en Facebook. Wij kunnen ze wel binden”, aldus Annemiek Bossen, hoofd B2B CRM bij KLM.
Reislustigen worden door KLM opgeroepen om via Hyves, Twitter of Facebook binnen 99 uur, 99 vrienden te verzamelen. De hoofdprijs in deze wedstrijd is een retourticket naar Berlijn, inclusief een hotelovernachting voor 100 mensen.
Luchtvaartmaatschappij KLM is onlangs gestopt met affiliate marketing in 5 landen. Het leverde te weinig op.
Het Nederlandse online marketingbureau IceMedia is verantwoordelijk voor een wereldwijde campagne van KLM op Facebook. Doel is om e-mailadressen te verzamelen. Facebook-gebruikers kunnen thuis een set gepersonaliseerde bagagelabels ontvangen. Naast het genereren van e-mailadressen moet de campagne de fanbase van KLM vergroten.