LinkedIn breidt Europees kantoor fors uit
Sociaal netwerk LinkedIn gaat zijn Europees hoofdkantoor in het Ierse Dublin flink uitbreiden. Er komen 600 banen bij, meldt de Ierse Independent.
Sociaal netwerk LinkedIn gaat zijn Europees hoofdkantoor in het Ierse Dublin flink uitbreiden. Er komen 600 banen bij, meldt de Ierse Independent.
Het sociale netwerk LinkedIn heeft beter gepresenteerd dan verwacht. De omzet ging naar 533,9 miljoen dollar, 47 procent meer dan een jaar geleden. Zeker zestig procent daarvan komt voor rekening van de Amerikaanse thuismarkt.
LinkedIn gaat meer mobiele apps uitbrengen, ondanks het geflopte Intro. Dat vertelde CEO Jeff Weiner donderdag bij de toelichting op de kwartaalcijfers. Al bijna de helft van het bezoekersverkeer komt van mobiele gebruikers.
Het zakelijke netwerk LinkedIn heeft afgelopen week een mijlpaal behaald van 300 miljoen gebruikers. Meer dan de helft van de leden bevindt zich buiten de VS. Vooral het aantal mobiele gebruikers groeit sterk.
LinkedIn biedt zijn leden sinds kort de mogelijkheid om hun wijsheid met anderen te delen op een manier die verder gaat dan een status update of groepsdiscussie. Tot nu toe was dit alleen weggelegd voor 500 ‘rich and famous’ LinkedIn Influencers zoals Richard Branson, Arianna Huffington en Barack Obama.
LinkedIn legt 120 miljoen dollar neer voor banenmatcher Bright, waarvan 27 procent in contanten. Gebruikers krijgen eind deze maand al toegang tot de gegevens van het bedrijf.
LinkedIn meldde zojuist goede resultaten over het derde kwartaal, met stijgende omzetten en meer nog meer leden. Wel werd er een verlies geleden van 2,4 miljoen dollar, terwijl vorig jaar nog 2,3 miljoen winst werd geboekt.
Veel bedrijven benutten LinkedIn niet optimaal of zelfs helemaal niet. Van de ruim 116.000 Nederlandse bedrijven op LinkedIn heeft 82 procent minder dan 50 volgers. Van de top-100 adverteerders presteert ABN AMRO het beste. De bank heeft de meest actieve bedrijfspagina en meer dan 80.000 volgers. Collega’s Rabobank enING volgen met stip. In de Top 10 van Nederlandstalige bedrijfspagina is HEMA de enige organisatie die LinkedIn helemaal niet gebruikt.
LinkedIn heeft twee mobiele apps gelanceerd bedoeld voor werkgevers en wervers, Recruiter Mobile en Mobile Work With Us.
Facebook, Pinterest en Twitter, in die volgorde, zijn de belangrijkste sociale platformen voor verwijzingen naar sites, volgens een uitgebreide studie van Shareaholic. Dat bedrijf keek gedurende een jaar naar 200.000 websites met in totaal 250 miljoen unieke maandelijkse bezoekers. Google Plus en LinkedIn scoren fors lager.
Groter worden dan Facebook, dat is waar LinkedIn naartoe onderweg is. Directeur Jeff Weiner hoopt uiteindelijk iedere werkende mens op aarde op zijn site digitaal te huisvesten. Drie miljard profielen.
LinkedIn voldeed ook het afgelopen kwartaal aan de verwachtingen, maar houdt rekening met een iets minder derde kwartaal. De omzet steeg 59 procent naar 363,7 miljoen dollar, het nettoresultaat kwam uit op 3,7 miljoen.
LinkedIn gaat Facebook achterna met een nieuwe reclamevorm: gesponsorde updates. De gebruiker krijgt ongevraagd commerciële berichten prominent in zijn berichtenstroom te zien.
LinkedIn heeft inmiddels vier miljoen Nederlandse leden. Dat maakt het professionele online netwerk vandaag bekend. Nederland is wereldwijd zelfs één van de meest actieve landen op LinkedIn.
De aandelen van LinkedIn noteerden gisteren nabeurs 10 procent lager na weliswaar goede cijfers, maar een duidelijk verminderde omzetgroei.