More artikelen

Stekelenburg: ‘Ons gedrag verandert steeds sneller’

Uiteindelijk draait het om de relatie tussen mens en interface. Ondanks zijn passie voor technologie, zal Roeland Stekelenburg (47) altijd vanuit de mens blijven redeneren. Het voormalig hoofd nieuwe media van de NOS loopt niet achter hypes aan. “Ik vraag me altijd af: waarom doen we dingen eigenlijk zoals we ze doen?”

Uitgever Digitaal Telegraaf volgt vertrokken Stekelenburg op

Lara Ankersmit, nu nog werkzaam bij de Telegraaf Media Groep als Uitgever Digitaal, zal per 1 april de functie van hoofd Nieuwe Media bij de NOS gaan vervullen. Hiermee neemt ze de plek in van Roeland Stekelenburg, die onlangs vertrok bij de NOS.

NOS stelt data beschikbaar aan ontwikkelaars

De NOS wil de eigen content beschikbaar gaan stellen voor derden. Ontwikkelaars kunnen binnenkort een API-sleutel aanvragen en zelf aan de slag op het Open NOS-platform.

‘WK Voetbal kan internet bij bedrijven ontwrichten’

De NOS legt vanmiddag mogelijk tientallen of honderden bedrijven bedrijven digitaal helemaal plat. E-mail, het web en mogelijk de telefoons kunnen uitvallen. Als te veel werknemers videostreams van het WK Voetbal aanzetten, slibben de digitale verbindingen vol.

NOS: “Liever geen mobiele apps meer”

[VIDEO] De NOS geeft voor zijn mobiele uitingen de voorkeur aan het web, niet meer aan applicaties. De omroep hoopt ook dat commerciële omroepen betaalde applicaties gaan publiceren, om daar zelf indirect van te profiteren.

Vooral on demand-kijkers bij Olympische Spelen online

Na de sluitingsceremonie maakt de NOS de balans op van de multimediale berichtgeving. Van de in totaal 13,9 miljoen gestarte videostreams, zijn er 9,3 on demand bekeken.

Olympisch on-demand in trek bij de NOS

De eerste 24 uur van de Olympische Spelen werden er 612.000 on-demand video’s bekeken op de Olympische website van de NOS. Er werden 320.000 livestreams gestart.

NOS vernieuwt nieuwssite

Na goed vier jaar neemt de NOS zijn nieuwssite op de schop. Behalve een helderder navigatiemenu is vooral de toegang tot en kwaliteit van audio- en videofragmenten verbeterd.

NOS-applicatie voor Android-telefoons aanstaande

De NOS hoopt spoedig een applicatie uit te brengen die geschikt is voor Android-toestellen. Gebruikers kunnen daarmee actueel nieuws lezen, maar ook recente nieuwsuitzendingen bekijken.

NOS brengt internetvideo naar televisie

Nieuws- en achtergrondverhalen van de NOS komen beschikbaar op tv’s met internetaansluitingen en spelcomputers, zoals PS3 en de Xbox. “We gaan naar het grote scherm in de huiskamer”, zegt de baas Nieuwe Media Roeland Stekelenburg.

Winstgevende Volkskrant vleit en kritiseert NOS

Wordt het ANP het kind van de rekening van een nieuwe samenwerking tussen omroepen en kranten?

NOS vreest verdeeldheid internettelevisie

Het Hoofd Nieuwe Media van de NOS vreest dat de huidige televisies met internetaansluiting meer kwaad dan goed zullen doen. Door gebrek aan standaardisatie zal de algemene acceptatie nog jaren duren.

Sportzomer levert NOS mediaprijs op

De NOS heeft de ABN AMRO New Media Award gewonnen dankzij hun toepassingen op het gebied van mobiel, internet, narrowcasting en interactiviteit. Roeland Stekelenburg, hoofd nieuwe media bij de NOS, nam de prijs in ontvangst.

Alpe d’Huez topdag NOS online

Bijna een half miljoen Nederlanders keken of luisterden op enig moment via internet naar de beklimming van de Alpe d’Huez. Die dag van de Tour de France was de topdag voor de online-afdeling van de NOS.

Tour-streams toch live mobiel te volgen

De Tour de France zal toch live als video stream op de mobiele telefoon via de NOS te volgen zijn.