Meer data, meer inzicht?
Het is het jaar 2009. Ik maak kennis met tools die inzicht geven in webgedrag: waar zitten bezoekers, wat kopen ze, wat niet en waar haken ze af?
Het is het jaar 2009. Ik maak kennis met tools die inzicht geven in webgedrag: waar zitten bezoekers, wat kopen ze, wat niet en waar haken ze af?
Wist je dat bij treinen de eerste klas aan de buitenkant kenbaar zijn gemaakt door een streep onder of boven het raam? Erg handig als je je positie wilt bepalen.
Binnen het CRO-werkveld en specifiek bij A/B testen, zet men graag user experience experts in. Zij vormen een brug tussen data en psychologie.
Veel bedrijven bouwen en/of redesignen om de zoveel jaar hun website. Dit kan verschillende redenen hebben: de huisstijl wordt aangepast, de backend is verouderd of de website voldoet niet meer aan deze tijd.
Experimenteren is ontzettend belangrijk. Toch is het begrijpelijk dat niet iedereen direct zo gemotiveerd is om wat nieuws te proberen.
Als UX designer ben ik onderdeel van een team samen met psychologen, analisten en strategen.
Je had vorig jaar 24 A/B-testen met een significant positief resultaat. Gemiddeld hadden ze drie procent effect op transacties, maar na implementatie van al deze winnaars in de loop van het jaar is je transactievolume niet met 24 x drie procent = 72% gestegen. Hoe kan dat?
Resultaat neerzetten, vooruit gaan, stappen maken, actie ondernemen. In ons werk zijn we dagelijks bezig om toegevoegde waarde te leveren […]
User experience design is de afgelopen vijftien tot twintig jaar een enorm belangrijke factor geworden binnen het medialandschap.
De laatste jaren is in de Safari browser een aantal wijzigingen uitgevoerd om de privacy van websitebezoekers te beschermen zodat gebruikers steeds lastiger gevolgd kunnen worden.
Wat maakt een goed converterende website? Veel psychologische inzichten uit het laboratorium blijken ook online te gelden en kunnen toegepast worden om online klanten te verleiden. Dat vertelt economisch psycholoog Bart Schutz op Emerce Performance 2011.
Overtuigingspsychologie, in combinatie met verleidingstechnieken, zijn de buzzwoorden tijdens het Emerce Conversion-event. Bij aankoopbeslissingen vindt het denken voor 95 procent in het onderbewuste plaats. En dat deel is prima te beïnvloeden volgens de experts op dit gebied. Er is, kortom, meer nodig voor conversie dan usability alleen.