More artikelen

Meer data, meer inzicht?

Het is het jaar 2009. Ik maak kennis met tools die inzicht geven in webgedrag: waar zitten bezoekers, wat kopen ze, wat niet en waar haken ze af?

Data

Hoe gebruik je online conventies?

Wist je dat bij treinen de eerste klas aan de buitenkant kenbaar zijn gemaakt door een streep onder of boven het raam? Erg handig als je je positie wilt bepalen.

Online marketing

De taken van een UX expert in een CRO-proces

Binnen het CRO-werkveld en specifiek bij A/B testen, zet men graag user experience experts in. Zij vormen een brug tussen data en psychologie.

Customer Experience

Hoe ga je aan de slag met het valideren van een redesign?

Veel bedrijven bouwen en/of redesignen om de zoveel jaar hun website. Dit kan verschillende redenen hebben: de huisstijl wordt aangepast, de backend is verouderd of de website voldoet niet meer aan deze tijd.

Digital Design

Omgaan met weerstand: wat te doen met mensen die geen zin hebben?

Experimenteren is ontzettend belangrijk. Toch is het begrijpelijk dat niet iedereen direct zo gemotiveerd is om wat nieuws te proberen.

Innovatie

De meerwaarde van een UX Designer binnen CRO

Als UX designer ben ik onderdeel van een team samen met psychologen, analisten en strategen.

Digital Design

Waarom de som van A/B-test winnaars niet je businesscase is

Je had vorig jaar 24 A/B-testen met een significant positief resultaat. Gemiddeld hadden ze drie procent effect op transacties, maar na implementatie van al deze winnaars in de loop van het jaar is je transactievolume niet met 24 x drie procent = 72% gestegen. Hoe kan dat?

Conversie

De grootste valkuilen van experimenteren

Resultaat neerzetten, vooruit gaan, stappen maken, actie ondernemen. In ons werk zijn we dagelijks bezig om toegevoegde waarde te leveren […]

Strategy

In vier stappen een goede user experience creëren op verschillende apparaten

User experience design is de afgelopen vijftien tot twintig jaar een enorm belangrijke factor geworden binnen het medialandschap.

Customer Experience

De impact van Intelligent Tracking Prevention (ITP) op A/B testen

De laatste jaren is in de Safari browser een aantal wijzigingen uitgevoerd om de privacy van websitebezoekers te beschermen zodat gebruikers steeds lastiger gevolgd kunnen worden.

Online marketing

Performance: “Verleid het brein van je klant”

Wat maakt een goed converterende website? Veel psychologische inzichten uit het laboratorium blijken ook online te gelden en kunnen toegepast worden om online klanten te verleiden. Dat vertelt economisch psycholoog Bart Schutz op Emerce Performance 2011.

Conversie

Conversie staat of valt met overtuigingspsychologie

Overtuigingspsychologie, in combinatie met verleidingstechnieken, zijn de buzzwoorden tijdens het Emerce Conversion-event. Bij aankoopbeslissingen vindt het denken voor 95 procent in het onderbewuste plaats. En dat deel is prima te beïnvloeden volgens de experts op dit gebied. Er is, kortom, meer nodig voor conversie dan usability alleen.