Meer Artikelen

Sony opent eigen winkels in VS

Electronica-concern Sony gaat eigen winkels openen in de Verenigde Staten. Het wil op die manier meer aandacht voor het eigen computermerk Vaio bij het grote publiek vragen. Ook willen de Japanners op die manier meer aandacht aan kleinere zakelijke klanten besteden. In Europa lijkt Sony nog geen plannen te hebben.

CPB en EZ op de bres voor Nederlandse ict-bedrijven

De prestaties van de Nederlandse ict-bedrijven worden behoorlijk onderschat. Wat Nederlandse ict-bedrijven doen heeft veel meer impact dan dan tot nu toe werd aangenomen. Dat zeggen het Centraal Plan Bureau (CPB) en het ministerie van Economische Zaken (EZ) in het document 'De relatie tussen prestaties en competenties van de Nederlandse ict-industrie en de multinationals'.

Cebit: mobiel, Coca-Cola notebook en houten pc’s

Het is mobiel waar de meeste aandacht naar uitgaat op de eerste dag van de technologiebeurs Cebit in Hannover. Deutsche Telekom en Vodafone hebben de meest imposante stands. Ook het gevecht op de markt voor lcd-televisies is voelbaar. En uit de categorie opmerkelijk: de houten pc is in aantocht en Coca-Cola wordt mogelijk ook een notebookmerk.

Philips en IBM starten samenwerking rond RFID

Philips is een samenwerking gestart met IBM op het gebied van RFID. Ze richten zich op onder meer supply chain management en retail, maar ook op e-government en de toepassing van RFID in toegangsbewijzen.

Dell verkoopt lcd-tv nu ook in Europa

De lcd-tv's die Dell sinds afgelopen najaar in de VS verkoopt, worden nu ook door de Europese vestigingen actief aan de man gebracht. De digital jukebox van Dell is daarentegen nog niet tot Europa doorgedrongen.

Philips en Sony in contactloos betalen

Philips en Sony zullen binnenkort consumentenelektronica uitrusten met zogenoemde Near Field Communication (NFC) chips voor contactloos betalen. Volgende maand wordt op het GSM Congres in Cannes al een eerste telefoon gedemonstreerd die dergelijke mogelijkheden biedt.

Philips en Yahoo samen in Streamium TV

Yahoo gaat een belangrijk deel van de programma's leveren voor Streamium TV, een nieuw product dat Philips gisteren introduceerde tijdens de Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas. De televisie kan draadloos gegevens overbrengen van pc's en andere apparaten met behulp van het Wifi-protocol.

Samsung en Philips delen Application Programming Interface

Samsung en Philips lanceren enkele dagen voor de belangrijke Consumer Electronics Show in Las Vegas een gezamenlijke Universal Home Application Programming Interface (UH-API) voor consumentenelektronica. Deze standaard stelt software-ontwikkelaars in staat middleware en applicaties te ontwikkelen voor apparatuur met Philips of Samsung's halfgeleiders.

Philips-serie deel 4: Brand outside versus brand inside

Voor Philips is het wellicht interessant om in plaats van global marketing eens met smart marketing te beginnen. In dat scenario past een totaal andere merk-architectuur. In plaats van één leidend merk worden dan bijvoorbeeld verschillende labels ingezet voor verschillende productgroepen. Het laatste deel van een vierdelige Emerce-serie over de toekomst van Philips.

Philips-serie deel 3: De binnentuin als buitenmodel

Philips' breedbandboeket is samengesteld uit muziek, film, fotodiensten en binnenkort ook games. Vooralsnog is de binnentuin ingericht als breedbeeld-buhne voor home entertainment, maar Philips voorziet op wat langere termijn ook draadloze diensten voor bijvoorbeeld inbraakbeveiliging, klimaatbeheersing en zelfs gezondheid. Deel 3 van een vierdelige Emerce-serie over de toekomst van Philips.

Philips-serie deel 2: category killers versus category creators

De allianties van Philips met Nike en Levi Strauss zijn gelegenheidscoalities, die vooral bewijzen dat het merk Philips al zo verzwakt is dat een imago-infuus van sterkere merken noodzakelijk is, schrijft Toine van der Heijden in deel 2 van een vierdelige Emerce-serie over de toekomst van Philips.

Philips-serie deel 1: marktleider of marktlijder?

Philips CEO Gerard Kleisterlee luidde afgelopen najaar de noodklok voor het klassieke business-model in consumentenelektronica. Het tempo van innovation-to-commoditization is enorm toegenomen, zo illustreerde de Philips-baas met het voorbeeld van de DVD-speler. Reden voor Emerce om eens dieper in deze industrie te duiken. Deel 1 van een vierdelige Emerce-serie over de toekomst van Philips.

Philips: binnen half jaar beveiliging voor digitaal entertainment

Philips zal binnen zes maanden komen met een systeem om digitaal entertainment, zoals muziek en film, te beveiligen tegen kopiëren. Het hoopt hiermee een 'open standaard' te maken, als alternatief voor de verschillende systemen die er nu in omloop zijn, zoals de drm van Microsoft.

Philips: nettowinst, operationeel verlies

Philips heeft in het derde kwartaal een nettowinst behaald van 124 miljoen euro, vorig jaar leed het nog een nettoverlies van 330 miljoen euro. De stroomuitval in Noord-Amerika blijkt 6 miljoen euro schade opgeleverd te hebben.

Philips vertoont videobeelden op elektronisch papier

Twee onderzoekers bij Philips Research in Eindhoven hebben een techniek ontwikkeld om videobeelden op elektronisch papier te vertonen. Tegen het eind van het jaar verschijnt het eerste scherm(pje).