Rabobank met online forum voor klantcontact en co-creatie
Rabobank opent een discussieforum als co-creatieplatform voor zijn klanten. Op het forum betrekt de bank zijn leden bij productontwikkeling en kunnen rekeninghouders elkaar helpen.
Rabobank opent een discussieforum als co-creatieplatform voor zijn klanten. Op het forum betrekt de bank zijn leden bij productontwikkeling en kunnen rekeninghouders elkaar helpen.
Rabobank begint de vervanging van zijn random reader bij 5,4 miljoen klanten. Het online betaalproces wordt gebruiksvriendelijker met de introductie van een soort barcodescanner.
Afgelopen weekend hield Rabobank in Utrecht een FinTech hackathon die nog voor de evaluatie al naar meer smaakt. Innovatiemanager Harrie Vollaard van de bank: “Het heeft onze verwachtingen overtroffen.”
Rabobank test een totaal nieuw designconcept van zijn site en apps. Dat wordt begin 2015 nationaal uitgerold. Eerst naar de mobiele kanalen, daarna naar het vaste web. “Het concept is direct klaar voor wearables als Google Glass”, zegt conceptmanager David-Jan Janse.
Rabobank kiest ervoor om contactloos betalen nationaal in te voeren via mobiele telefoons en sluit daarvoor een contract met leverancier Giesecke & Devrient.
De eerste signalen wijzen erop dat betalen met de mobiele telefoon in de winkel positief wordt ontvangen door de consument. Afgelopen maanden vonden er 15.000 transacties plaats.
Duizend particulieren klanten van ABN AMRO, ING en Rabobank kunnen vanaf volgende week hun portemonnee thuislaten als ze de stad ingaan. Hun telefoon fungeert dan als portefeuille, te gebruiken bij 150 winkels.
Als bedrijf hoef je niet op elk moment te excelleren. Maak keuzes op basis van impact op het bedrijf of op de klant, frequentie van het contact en merkwaarden van het bedrijf. Een mooi voorbeeld is Rabobank Utrecht.
Rabobank begint zijn tweede reeks met tv-commercials op de Duitse tv om zijn internetbank te promoten.
Met de overname van MyOrder bereidt de Rabobank zich voor op de komst van de digitale portefeuilles van Google en Apple. De bank gaat MyOrder agressief in de markt zetten bij lokale ondernemers.
Rabobank neemt de mobiele bestel- en betaaldienst MyOrder over voor een miljoenenbedrag.
De schade als gevolg van skimmen is met 85 procent gedaald sinds Rabobank zijn betaalpassen van particuliere klanten voor gebruik buiten Europa heeft geblokkeerd. Dat meldt de bank zelf.
Vandaag begint Rabobank op de Duitse televisie zijn reclameoffensief om zijn digitale spaarvarken onder de aandacht van consumenten te brengen. Kaas, klompen en blonde scheidingen staan centraal in de commercial.
Rabo betreedt de Duitse particuliere spaarmarkt met online direct banking. RaboDirect ziet naar eigen zeggen veel groeipotentie in de Duitse spaarmarkt, die zes maal zo groot is als de Nederlandse.
Mobiel bankieren werd bij ABN AMRO afgelopen maart meer en intensiever gebruikt dan internetbankieren op het vaste web. Het mobiel bankiergedrag is ook veel intensiever dan op de desktop of laptop.