More artikelen

Rabobank vernieuwt app en site, klaar voor Google Glass

Rabobank test een totaal nieuw designconcept van zijn site en apps. Dat wordt begin 2015 nationaal uitgerold. Eerst naar de mobiele kanalen, daarna naar het vaste web. “Het concept is direct klaar voor wearables als Google Glass”, zegt conceptmanager David-Jan Janse.

Web-design

Rabobank kiest voor NFC in mobieltjes

Rabobank kiest ervoor om contactloos betalen nationaal in te voeren via mobiele telefoons en sluit daarvoor een contract met leverancier Giesecke & Devrient.

Payment

Mobiel betalen goed ontvangen in Leiden

De eerste signalen wijzen erop dat betalen met de mobiele telefoon in de winkel positief wordt ontvangen door de consument. Afgelopen maanden vonden er 15.000 transacties plaats.

Payment

Banken beginnen mobiel betalen in Leiden, rest volgt

Duizend particulieren klanten van ABN AMRO, ING en Rabobank kunnen vanaf volgende week hun portemonnee thuislaten als ze de stad ingaan. Hun telefoon fungeert dan als portefeuille, te gebruiken bij 150 winkels.

Mobile

Bijzondere klantreis voor de Rabobank

Als bedrijf hoef je niet op elk moment te excelleren. Maak keuzes op basis van impact op het bedrijf of op de klant, frequentie van het contact en merkwaarden van het bedrijf. Een mooi voorbeeld is Rabobank Utrecht.

Conversie

Nieuwe spot Rabo Direct voor Duitse markt

Rabobank begint zijn tweede reeks met tv-commercials op de Duitse tv om zijn internetbank te promoten.

Rabobank met MyOrder klaar voor Google Wallet en Apple Passbook

Met de overname van MyOrder bereidt de Rabobank zich voor op de komst van de digitale portefeuilles van Google en Apple. De bank gaat MyOrder agressief in de markt zetten bij lokale ondernemers.

Mobile

Rabobank koopt MyOrder

Rabobank neemt de mobiele bestel- en betaaldienst MyOrder over voor een miljoenenbedrag.

E-commerce

Schade skimmen sterk gedaald sinds blokkade betaalpas

De schade als gevolg van skimmen is met 85 procent gedaald sinds Rabobank zijn betaalpassen van particuliere klanten voor gebruik buiten Europa heeft geblokkeerd. Dat meldt de bank zelf.

Rabobank begint ‘internetoffensief’ in Duitsland

Vandaag begint Rabobank op de Duitse televisie zijn reclameoffensief om zijn digitale spaarvarken onder de aandacht van consumenten te brengen. Kaas, klompen en blonde scheidingen staan centraal in de commercial.

Rabo lanceert direct banking in Duitsland

Rabo betreedt de Duitse particuliere spaarmarkt met online direct banking. RaboDirect ziet naar eigen zeggen veel groeipotentie in de Duitse spaarmarkt, die zes maal zo groot is als de Nederlandse.

Mobile Convention: ABN AMRO groter op mobiel dan web

Mobiel bankieren werd bij ABN AMRO afgelopen maart meer en intensiever gebruikt dan internetbankieren op het vaste web. Het mobiel bankiergedrag is ook veel intensiever dan op de desktop of laptop.

Mobile Convention: Banken bevestigen lancering iDEAL mobiel

Webwinkels moeten zich opmaken voor de toestroom van nieuw publiek, omdat betaalsysteem iDEAL vanaf deze zomer breed wordt uitgerold.

Nu ook bestellen en betalen via QR-code

Rabobank maakt met ingang van vandaag bestellen en betalen via de QR-code mogelijk. De toepassing wordt beschikbaar gemaakt door de introductie van de QR-codefunctionaliteit in MyOrder, maar kan ook geïntegreerd worden in de eigen apps van retailers.

350.000 gebruikers Rabo Mobiel Bankieren

Rabobank denkt dat internetbankieren via de computer over zijn hoogtepunt heen is. De nieuwe groei komt uit het mobiele platform. Onlangs noteerde de bank zijn 350.000ste gebruiker voor mobiel bankieren via een app.