Sanoma genereert half miljard pageviews mobiel
Sanoma Media heeft het aantal mobiele pageviews afgelopen half jaar zien verdubbelen tot een half miljard.
Sanoma Media heeft het aantal mobiele pageviews afgelopen half jaar zien verdubbelen tot een half miljard.
Nieuwsuitgave NU.nl zoekt naar een manier om zijn nieuws ook aan automobilisten te kunnen voeren terwijl ze autorijden. De inkomsten uit de mobiele markt zijn nog beperkt en liggen voor Sanoma Media niet boven de half miljoen per maand.
Sanoma Media gaat digitale verspreiding van advertenties in geselecteerde gebieden testen, onder meer in Veenendaal, met deelnemers van het proefprogramma Het Nieuwe Winkelen.
Het internationale uitgeefconcern Sanoma haalt 24 procent van zijn omzet uit de exploitaite van digitale kanalen. De overname van radio- en tv-acitiviteiten in Nederland en België draagt daar aan bij.
Uitgever Sanoma breidt zijn ad exchange voor displayreclame uit, zodat naast het cpc-model ook cpm en retargeting wordt ondersteund.
Uitgeverij Sanoma is deze week gestart met SanomaVentures, een internationaal initiatief waarmee het mediahuis innovatie en digitale startups in de mediabranche wil stimuleren. Sanoma Media Netherlands richt zich met de Nederlandse tak op lokale initiatieven op het gebied van digitale informatie, entertainment en educatie.
Uitgever Sanoma heeft al 73 mobiele apps uitgebracht, maar slechts acht zijn specifiek voor vrouwen. Een opmerkelijke lage score voor de grootste uitgever van vrouwenbladen.
Uitgeverij Sanoma Media stapt als een van de laatste uitgevers in de markt voor online koopjes en kortingen.
Sanoma Media krijgt de display advertising op de site van SBS Nederland in handen. Het contract met Hi-Media is niet verlengd.
Sanoma Nederland boekte in het vierde kwartaal van 2011 een omzet van 232 miljoen euro. De stijging van zeventig procent komt overwegend uit de overname van tv-zender SBS. De online reclameomzet steeg minder snel dan vorige kwartalen.
Sanoma Media zou in 2011 circa drie miljoen euro omzet hebben gerealiseerd met de verkoop van apps voor telefoons en tablets. Het aantal downloads kwam vorig jaar uit op een kleine 2,5 miljoen.
De chef-redactie van Nu.nl, Wieland van Dijk, wordt per 1 maart de nieuwe hoofdredacteur van de IT-tiels Webwereld en Computerworld.
Oud Kobalt-directeur Marc Stubbé wordt op 1 februari de nieuwe Chief Commercial Officer (CCO) van Sanoma Media. Hij zal zich richten op de B2B-advertentiemarkt en gaat leiding geven aan de print en digitale salesorganisatie.
Bart Zoetmulder, nog even een van de bazen van Hi-Media in Nederland, treedt in dienst bij Veronica Publishing.
Het financieel-economische zusje van NU.nl, NUzakelijk, is past nu in miljoen Nederlandse broekzakken. Uitgeverij Sanoma publiceerde mobiele apps voor de titel.