Meer Artikelen

Sanoma start bodemprocedure tegen GeenStijl

GeenStijl Media moet zich 28 december in de Amsterdamse rechtbank verantwoorden voor het linken naar gelekte foto’s van Playboy. De Finse uitgever stelt zich op het standpunt dat het auteursrecht is geschonden, GeenStijl vindt dat linken ‘niet strafbaar’ is. Sanoma schat de schade op 100.000 euro.

Premium

SBS helpt Sanoma aan omzetgroei van 46 procent

De overname van SBS’ activiteiten levert Sanoma een omzetstijging van 46 procent op. “De eerste stappen voor de integratie van SBS zijn gezet”, aldus de Finse uitgever bij de presentatie van de kwartaalcijfers.

Premium

Ruim half miljoen downloads nieuwe app Gouden Gids

Geholpen door een massamediale reclamecampagne wist de Zoek & Vind-app van de Gouden Gids en De Telefoongids 550.000 mobiele downloads realiseren. Omgerekend is dat 1 gebruiker voor iedere 2 euro’s mediabudget.

Sanoma komt met marktplaats voor Viva-community

Sanoma heeft plannen om een verkoopplatform, dat trekjes vertoont van het bekende Etsy, in een pilot te testen. Met de nieuwe dienst hoopt de uitgever de online Viva-community aan te zetten tot het online kopen en verkopen van producten op een nieuwe marktplaats.

Premium

Sanoma wordt directe concurrent WebAds

Uitgeverij Sanoma gaat advertentieruimte op sites van derden exploiteren. Het bedrijf neemt drie jaar de tijd om een positie op te bouwen tegen concurrenten als WebAds en Hi Media.

Premium

Facebookstrategie levert NU.nl nieuwe lezers op

NU.nl voert sinds begin dit jaar een actief beleid op Facebook en deelt de eerste resultaten. Iedere ‘Like’ levert vier nieuwe sitebezoeken op, vooral rond de dode momenten op werkdagen.

Premium

Sanoma Nederland groeit twee procent

De Nederlandse tak van Sanoma Media groeide afgelopen jaar met twee procent tot een omzet van 130,6 miljoen euro. Digitale activiteiten zijn goed voor zeventien procent van de verkopen van de internationale Media-divisie.

Sanoma reorganiseert voor snellere digitale transitie

De Europese uitgeverij Sanoma reorganiseert het concern om meer nadruk te leggen op zijn digitale activiteiten. De divisie Trade, waar kiosken en boekwinkels onder vallen, gaat in de verkoop.

Premium

Sanoma zoekt beste mobiele concept met wedstrijd

Uitgever Sanoma Media is op zoek naar het beste concept voor smartphones en tablets en houdt daarvoor een ideeënwedstrijd.

Sanoma lanceert vergelijkingssite voor mobiele abonnementen

Sanoma, eigenaar van onder meer vergelijkingssite Kieskeurig.nl, heeft een nieuwe vergelijkingssite gelanceerd die de consument overzicht moet geven van de verschillende mobiele abonnementen die in omloop zijn.

Sanoma: “Er is vooral een digitale slag te maken bij SBS”

“Je kunt je voorstellen dat er op digitaal gebied bij SBS nog een hele slag te maken is als je kijkt waar zij nu staan”, aldus Dick Molman algemeen directeur Sanoma Media Nederland tegen Emerce. Een van de grote synergievoordelen ligt, met de digitale ervaring van Sanoma Media, dan ook op dit vlak.

Zou ik 1,2 miljard euro betalen voor SBS?

Zou ik 1,2 miljard euro betalen voor een traditioneel mediabedrijf in Nederland? In 2011. Want dat is wat SBS is. Een traditionele broadcaster. In een (video)wereld die op het kantelpunt staat van de grote verschuiving. Naar digitaal.

Premium

Sanoma: mobiel nog geen miljoenenhandel

Sanoma Media zette rond de jaarwisseling maandelijks twee ton om met mobiele reclame en verkoop van applicaties. Geen grote miljoenenhandel, maar de consument is de adverteerder vooruit. “Er vindt een gigantische verschuiving in mediagebruik plaats”, aldus Herman Kienhuis.

Duitse versie Nu.nl professionaliseert

Dnews.de, wat Sanoma’s Duitse versie van Nu.nl is, sluit een contract met reclame-exploitant Hi Media.

Premium

Advies voor mobiel uitgeven: ‘Doe iets, handel snel’

Hét boek over ‘uitgeven voor iPads en mobiel internet’ bestaat niet en één gouden regel evenmin. Michiel Buitelaar van Sanoma Media en Simon Regan Edwards van de Sunday Times adviseren collega-uitgevers: ‘Doe iets en handel doortastend’.