Sanoma Nederland: online omzet -14%
De Nederlandse tak van uitgeverij Sanoma zag zijn online omzet afgelopen kwartaal met veertien procent krimpen. Tv-zender SBS zag de verkopen met evenzoveel teruglopen.
De Nederlandse tak van uitgeverij Sanoma zag zijn online omzet afgelopen kwartaal met veertien procent krimpen. Tv-zender SBS zag de verkopen met evenzoveel teruglopen.
De Finse uitgever Sanoma verwacht weer minder omzet voor 2013. Met name de consumententitels doen het slecht, zo laat het bedrijf weten. De winst daalde met 34 procent.
Mediaconcern Sanoma heeft een winstwaarschuwing afgegeven voor de belangrijkste regio’s waarin het bedrijf actief is, Finland en Nederland. Daardoor zal de operationele winst exclusief bijzondere posten lager uitvallen dan de eerder berekende 180 miljoen euro.
Startpagina gaat zijn bezoekers beter begeleiden met het vinden van relevante informatie. Wie een zoekopdracht geeft, krijgt een handgeselecteerde selectie aan relevante zoekresultaten te zien. Niet alleen pagina’s van beheerders, maar ook websites buiten het Sterpaginadomein.
Michiel Buitelaar verlaat Sanoma als COO Digital per 1 augustus. Een opvolger is nog niet bekendgemaakt.
Roddelblad Story daalde afgelopen kwartaal in oplage onder de 100.000 exemplaren, een verlies van bijna 25 procent. Privé daalde van 167.910 naar 150.498 exemplaren. Ook andere roddelbladen zakken weg, volgens deze week gepubliceerde cijfers van het Instituut voor Media Auditing. Komt dat door internet?
Wouter Bax legt de functie van hoofdredacteur van NU.nl neer. Zijn adjunct Gert-Jaap Hoekman neemt die rol van hem over.
Floris Hovers van Ontwerpstudio, Erwin van Cooth van Wehamp en Kirsten Jassies van Sanoma Media zijn de eerste namen van sprekers voor Emerce eHome & Deco, een nieuw evenement van Emerce en Sanoma samen.
Dick Molman stapt eind dit jaar op als CEO van Sanoma in Nederland. In totaal werkte hij 38 jaar bij VNU en Sanoma, waarvan de laatste zeven jaar als CEO van Sanoma Media Netherlands. De uitgever heeft aangekondigd een opvolger te zoeken, die later dit jaar zou moeten worden benoemd.
Veronica Magazine, NU.nl en TVgids.nl bundelen hun gezamenlijk bereik op het web en mobiele apps richting tv-adverteerders.
Nieuwssite NU.nl brengt na maanden ontwikkelen en testen met zijn gebruikers een nieuwe versie van zijn Androidsoftware.
Sanoma Nederland boekt over de eerste drie maanden van het jaar een verrassende omzetdaling van tien procent met online reclame. ‘De reclamemarkt staat onder hevige druk’, aldus de leiding van de Finse uitgever.
Uitgeverij Sanoma gaat de komende jaren flink inzetten op e-commerce. Dat vertelde Marc Stubbé, Chief Commercial Officer bij Sanoma Media, vrijdag op het Cross Media Café.
Uitgeverij Sanoma bundelt het bereik van Nederlandse fashionbloggers om adverteerders toegang te geven tot hun lezerspubliek. Daartoe lanceert het Blogtoday.nl, een zogenaamd influencersnetwerk.
De investeringstak van Sanoma Nederland neemt een belang in Brandkids.nl, een shop die de handel in nieuwe en tweedehands kinderkleding met elkaar vermengt.