More artikelen

Coca-Cola gaat mobiel banneren

Voor de promotie van zijn online muziekplatform Rec/Release gaat Coca-Cola in Nederland banners plaatsen op een mobiele website. De drankfabrikant heeft niet de primeur. Onder meer Sanoma en Sara Lee passen in Nederland deze vorm van mobiel adverteren al toe.

Libelle site wordt ‘vrouwencommunity’

De site van Libelle, een van de in Nederland door vrouwen meest bezochte sites, kiest een nieuwe insteek. Centraal komt het community-element te staan: Libelle-vrouwen (30 plus) kunnen straks onder meer eigen profielen maken, met elkaar discussiëren, toegang krijgen tot gepersonaliseerde content en video's uploaden.

Sanoma weg bij WebAds

WebAds verliest Sanoma Uitgevers als klant voor wie ze de online advertenties verzorgt. De uitgever neemt de commerciële aciviteiten in eigen hand, bespaart daarmee geld en kan belangstellende adverteerders bedienen met verscheidene combinaties van off line en online media.

24-uurs autokanaal Sanoma van start gegaan

Het eerder al door Sanoma aangekondigde Wheelztv is officieel van start gegaan. Met Wheelztv hoopt Sanoma te leren hoe dynamische content op internet werkt. Geld hoeft er niet direct mee verdiend te worden. Het nieuwe initiatief van de uitgever wordt ingegeven door het feit dat het onderscheid tussen tv en internet onder invloed van convergerende media steeds verder vervaagt.

Sanoma Men’s Magazines koopt racesite

Sanoma Men's Magazines (SMM) heeft RaceFreaks.nl overgenomen. Dat is volgens SMM een van de grootste Formule 1-websites van Nederland. De site heeft maandelijks 1 miljoen pageviews en concurreert onder meer met F1racing.nl, met Formule1.nl van SBS6 en met Formule1club.nl dat in handen is van SMM zelf. Wat SMM heeft betaald voor Racefreaks maakt SMM niet bekend.

Uitgevers blijven antwoord op digitale tv schuldig

Uitgevers als Quote, Sanoma en De Telegraaf zijn zich er allemaal van bewust dat ze door de opkomst van digitale televisie iets met bewegende beelden moeten gaan doen. Maar hoe, daarover lopen de meningen uiteen. Er vol ingaan is in ieder geval geen optie.

Exploitatie Sanoma Mens Magazines naar Ilse

Ilse media heeft per 1 april de websites van de mannenbladen van Sanoma Men's Magazines (SMM) waaronder het Autoweek.nl, Playboy.nl en Sportweek.nl aan haar portfolio toegevoegd. Op diezelfde datum voegt Ilse media ook TVGids.nl, een website van programmabladen AKN, aan haar netwerk toe. Dat de sites bij Ilse worden ondergebracht is geen verrassing. Dat zat al in de planning.

Sanoma en Advance in interactief woonconcept

Sanoma Woonbladen en Advance gaan een internet- en televisieconcept ontwikkelen rondom het thema verhuizen. Door naast print ook op online en televisie in te zetten, hoopt Sanoma inkomsten te genereren buiten de traditionele advertentiemarkt om. Het nieuwe concept van Sanoma en Advance rondom het thema wonen gaat 'Stay or Go' heten.

Sanoma toegetreden tot IAB

Sanoma blijkt eind vorig jaar toegetreden te zijn tot het IAB. Sanoma-onderdeel Ilse was al lid. Dat Sanoma nu ook lid geworden is, komt volgens Igor Beuker omdat Sanoma inziet hoe belangrijk internet is geworden voor uitgevers.

Sanoma en CCCP.lab samen in online soapshow

Onder dat motto “Beroemd worden doe je zelf” is CCCP.lab samen met Sanoma Uitgevers het nieuwe multimediale platform Soapshow gestart. Daarop kunnen mensen een fotosoap van hun dagelijkse leven maken en roem vergaren. Het concept lijkt een beetje op dat van de show van je leven.