Sanoma neemt online exploitatie SBS over
Sanoma Media krijgt de display advertising op de site van SBS Nederland in handen. Het contract met Hi-Media is niet verlengd.
Sanoma Media krijgt de display advertising op de site van SBS Nederland in handen. Het contract met Hi-Media is niet verlengd.
NPO, RTL en SBS gaan gezamenlijk HbbTV in Nederland introduceren. Met deze technische standaard, een volgende generatie webtv, kan extra beeldinformatie worden opgeroepen.
Edwin Valent verlaat online bureau LBi om in dienst te treden bij SBS als creatief directeur.
De overname van SBS’ activiteiten levert Sanoma een omzetstijging van 46 procent op. “De eerste stappen voor de integratie van SBS zijn gezet”, aldus de Finse uitgever bij de presentatie van de kwartaalcijfers.
“Je kunt je voorstellen dat er op digitaal gebied bij SBS nog een hele slag te maken is als je kijkt waar zij nu staan”, aldus Dick Molman algemeen directeur Sanoma Media Nederland tegen Emerce. Een van de grote synergievoordelen ligt, met de digitale ervaring van Sanoma Media, dan ook op dit vlak.
Zou ik 1,2 miljard euro betalen voor een traditioneel mediabedrijf in Nederland? In 2011. Want dat is wat SBS is. Een traditionele broadcaster. In een (video)wereld die op het kantelpunt staat van de grote verschuiving. Naar digitaal.
Sanoma en Talpa hebben het Nederlandse deel van SBS Broadcasting overgenomen van ProSiebenSat.1. Sanoma wordt voor 67 procent eigenaar, de rest gaat naar Talpa.
Sanoma Media, onder meer eigenaar van Kieskeurig en Nu.nl, doet ‘met lokale partners’ een bod op SBS Broadcasting.
Het aantal bezoekers dat de websites van SBS afgelopen maand met een bezoek vereerde, kwam uit op 3,7 miljoen. Een stijging van 44 procent ten opzichte van maart 2010.
Het Duitse mediabedrijf ProSiebenSat.1 heeft nog geen besluit genomen over de verkoop van SBS Nederland.
Vrijwel alle grote kranten en tv-zenders bedienen overwegend een mannelijk publiek op internet. SBS Nederland is de enige uitzondering. De online kanalen van SBS worden vaker door vrouwen dan mannen bezocht.
Er is veel interesse voor overname van de Scandinavische en Benelux-activiteiten van mediabedrijf ProSiebenSat.1. Behalve John de Mol en De Telegraaf heeft ook voormalig SBS-topman Patrick Tillieux interesse.
Het beursgenoteerde ProSiebenSat.1 heeft het Nederlandse deel van SBS Broadcasting, inclusief de bijbehorende online diensten, te koop gezet. SBS Broadcasting in Nederland bestaat onder meer uit de televisiezenders NET5, SBS6 en Veronica.
[Video] Als Google TV de grote kanalen weet door te geven en daarmee de huiskamer binnenkomt, dan zal dat vooral een bedreiging zijn voor Ziggo en UPC. “Die gaan er onder lijden”, aldus Ruud Hendriks. Volgens de media entrepreneur heeft Google TV in Nederland wel de medewerking van televisiezenders als SBS en RTL nodig hebben. “De massa kijkt niet als die zenders er niet op te zien zijn.”
SBS Broadcasting begint in September met een televisiekanaal waarop het programma’s in 3D uit gaat zenden. Met de pilot hoopt het mediabedrjif ervaring op te doen met 3D-productie.