More artikelen

SBS en Sanoma samen in dagaanbiedingen

SBS en Sanoma lanceren Happydeal.nl, een site met dagaanbiedingen. De makers denken net weer een ander haakje te gebruiken om de grote groep koopjesjagers aan hen te binden.

E-commerce

‘Mediamagnaat John Malone aast op SBS’

De Amerikaanse mediatycoon John Malone heeft belangstelling voor SBS Nederland. Dat meldt De Telegraaf. De eigenaar van Discovery en Liberty (Global) nam vorig jaar de Scandinavische SBS-zenders over van het Duitse ProSiebenSat.1. Dit jaar verwierf Discovery de meerderheid van Eurosport.

Media

Peter de Mönnink ook topman SBS

De baas van Sanoma in Nederland krijgt van het Finse hoofdkantoor ook de leiding over de tv-activiteiten van SBS Broadcasting.

Media

David Vink nieuwe digitale baas SBS

David Vink wordt de digitale baas bij SBS, maar blijft daarnaast algemeen directeur van Veronica Uitgeverij.

Online marketing

SBS krijgt online verkoop voor 538 Groep

SBS Broadcasting doet sinds begin deze maand de verkoop van online videocommercials voor 538 Groep.

Online advertising

Sanoma: wij verkopen SBS niet

Uitgeverij Sanoma heeft in een zojuist uitgegeven Engelstalige verklaring benadrukt dat het zijn belang in SBS Broadcasting niet gaat verkopen. Laat staan aan John de Mol, die een bod op het belang heeft uitgebracht.

John de Mol doet bod op SBS

Televisieproducent John de Mol zint op een volledige overname van tv-bedrijf SBS. Volgens het FD heeft hij 373 miljoen euro geboden voor het belang van partner Sanoma van 67 procent.

Vrouwenzender SBS wordt uiteindelijk gokkanaal

De nieuwe vrouwenzender die het SBS concern deze week aankondigde, blijkt niets anders dan een opzetje voor een gokzender. Het nieuwe station zal in 2015, wanneer gokken in Nederland wordt gelegaliseerd, worden omgebouwd. Dat meldt het AD op basis van het Strategisch Plan 2014-2016 van SBS.

‘Samenwerking RTL, SBS en NPO logisch vervolg’

Het bundelen van video-on-demand-aanbod via één platform NLziet aan consumenten vinden de initiatiefnemers RTL, SBS en NPO een logische stap. Zij moeten immers een vuist maken tegen oprukkende buitenlandse spelers. Vijf vragen aan RTL directeur Bert Habets en Henk Hagoort, voorzitter van de raad van bestuur van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO).

Edwin Valent weg bij SBS

Edwin Valent vertrekt bij SBS vanwege verschil van inzicht over het te voeren van beleid.

SBS scoort tenminste met digitaal

De tweede scherm-applicaties van SBS Brodcasting zijn al vaak gedownload: 200.000 keer in de verschillende appstores en door minstens zoveel kijkers gebruikt via de webvariant. Dat meldt de omroep zelf.

Georgette Schlick weg bij SBS

Georgette Schlick is teruggetreden als CEO van SBS Broadcasting. Ze wordt tijdelijk vervangen door Hans Edin, directievoorzitter van de Finse Sanoma dochter Nelonen Media.

SBS drukt financiële cijfers Sanoma

SBS investeert meer dan verwacht in tv-rechten en de reclameverkopen vallen tegen. Dat zorgt ervoor dat Sanoma Media in Nederland zijn strategische doelen niet haalde. Ook de online omzet in Nederland daalde licht.

Belgische omroepen willen gezamenlijk systeem voor uitgesteld kijken

Het Nederlandse Triple IT ontwikkelt een gezamenlijk systeem voor uitgesteld kijken voor VRT en de Belgische commerciële omroepen VMMa en SBS. Dat meldt De Standaard.

SBS gaat tweede scherm aan zenders koppelen

De SBS-zenders SBS 6, Net 5 en Veronica gaan meer inzetten op het tweede scherm, oftewel content voor tablets. Dat vertelt Edwin Valent, die sinds kort de digitale activiteiten van SBS Broadcasting leidt, in Spits.