More artikelen

Steeds minder kijkers voor videoportals tv-zenders

De Nederlandse commerciële en publieke omroepen zien het bereik van hun uitzendinggemistdiensten van maand op maand dalen. SBS is hekkensluiter en blijkt met niet een programma de top 10 te kunnen halen.

Video

Bas de Vos krijgt leiding NOBO

De directeur van Stichting Kijkonderzoek, Bas de Vos, krijgt tevens de leiding over het Nederlands Online Bereiksonderzoek. Dat is het initiatief bereiksonderzoek voor sites en apps.

Analytics

Maandelijks vier miljoen Nederlandse online tv-kijkers

Vier miljoen Nederlanders keken in januari online naar een uitzending die ze op televisie hadden gemist.

Analytics

Smartphone populairst voor Uitzending Gemist

Nederlanders kijken het liefst met hun smartphone naar de herhaling van programma’s van NPO, RTL en SBS.

Analytics

Twee miljoen Nederlanders kijken on demand tv

Twee miljoen Nederlanders keken vorige week gemiddeld 5,4 uitzendingen terug via de online kanalen van NPO, RTL en SBS.

Analytics

Uitgesteld tv-kijken groeit 20 procent

Nederland is meer uitgesteld gaan tv-kijken. Het aandeel uitgesteld kijken als onderdeel van de totale kijktijd steeg van vijf naar 6,1 procent.

Analytics

SKO gaat dagelijks kijkcijfers Internet rapporteren

De organisatie die de kijkcijfers voor televisie meet, SKO, gaat zijn metingen van internetcontent per 1 januari ook op dagelijkse basis rapporteren.

Analytics

Facebook in nieuw Nederlands bereikonderzoek

Facebook is een van de partijen die meesoet aan het nieuwe Nederlandse bereikonderzoek, NOBO, dat in september zijn eerste, prille meetresultaten aan de markt gaat leveren. Dat omvat online en offline mediabereik.

Analytics

SKO gaat online videocommercials meten

Stichting Kijkonderzoek gaat nog dieper het gebruik van online video in Nederland meten. Behalve de online uitzendingen van tv-zenders, en die van Sanoma, vallen daar nu ook videocommercials onder.

Analytics

Dertig procent meer connected tv’s in Nederland

Steeds meer Nederlanders hebben een televisie met internetaansluiting. Dat aantal steeg afgelopen jaar van zeventien naar 22 procent. Nieuwe manieren […]

Media

Top tv-programma’s scoren 20 tot 30 procent uitgesteld kijken

De on demand diensten van de publieke en commerciële omroepen doen vooral bij populaire programma’s erg goede zaken. Gemiddeld wordt 20 à 30 procent on demand teruggekeken met uitschieters tot veertig procent.

Analytics

SKO certificeert Conviva en Webtrekk voor videometingen

Stichting Kijkonderzoek (SKO) heeft weer twee analyticsbedrijven gecertificeerd voor het meten van online videostreams. Conviva en Webtrekk kunnen in Nederland nu kijkgedrag meten zoals SKO wil.

Analytics

Bijna kwart Nederlandse tv’s op internet

Het aantal televisies met toegang tot internet steeg afgelopen jaar met eenvijfde tot 22 procent. De consument krijgt steeds meer keuze in wat hij op tv ziet buiten het aanbod van de kabel- en telecombedrijven om.

Media

Nederlandse media-industrie gezamenlijk in online bereiksonderzoek

Uitgevers, radio- en tv-omroepen en online exploitanten zetten gezamenlijk online bereiksonderzoek op. SKO, Vinex en PMA brengen dit standaardonderzoek per 1 januari 2015 op de markt.

Analytics

SKO gaat kijkcijfers VOD-platforms meten

Sanoma, TMG, VIACOM, Discovery Networks Benelux, Disney, FOX en Videostrip hebben de intentie uitgesproken om voor het meten van online tv & video en online commercials samen op te trekken met Stichting Kijkonderzoek. Het is de verwachting van SKO dat de overeenkomsten tot samenwerking in het voorjaar van 2014 getekend worden.