Telegraaf bundelt beste online reclameposities
Adverteerders kunnen binnenkort reclameposities kopen op Telegraafsites die bovengemiddeld lang in beeld zijn, waardoor de commerciële boodschap beter overkomt.
Adverteerders kunnen binnenkort reclameposities kopen op Telegraafsites die bovengemiddeld lang in beeld zijn, waardoor de commerciële boodschap beter overkomt.
De Telegraaf breidt zijn belang in kortingssite GroupDeal uit van veertig naar zestig procent. Het uitgeefbedrijf zoekt de concurrentie met aanbieders als Groupon, Sweetdeal en Marktplaats.
De Telegraaf verzorgt vanavond tijdens The Voice of Holland samen met RTL en Talpa een Second Screen show voor laptops en tablets. De uitzending vindt telkens plaats tijdens de reclameblokken en tijdens de TV Kantine.
Steeds meer uitgevers van lokaal nieuws lijken zich te verzetten tegen de Telegraaftitel Dichtbij.nl, die nieuws van verschillende sites bij elkaar raapt. De uitgever van Weespernieuws Enter Media en Nederlandse Nieuwsblad Pers (NNP) hebben een advocaat in de hand genomen om het overnemen van nieuws ‘te staken en gestaakt te houden’.
Lezers van Emerce.nl raden De Telegraaf aan zakelijke en andere specialistische bedrijven over te nemen. De uitgever maakte bekend dat het een overnamekas van driehonderd miljoen euro heeft voor de komende jaren.
Hyves blijft qua financiële prestaties ver achter bij de hoge verwachtingen van moederbedrijf Telegraaf Media Groep (TMG). Dat concludeert het FD vanochtend naar aanleiding van cijfers van de TMG Groep.
Groupdeal, de kortingsite waar De Telegraaf in participeert, breidt zijn expertise uit op het front van de mobiele platformen.
Twaalf procent van de concernomzet van Telegraaf Media Groep is toe te wijzen aan digitale activiteiten. De online verkopen stegen afgelopen jaar, dankzij de overname van Hyves, met zestig procent tot zeventien miljoen euro.
De Telegraaf heeft zijn digitale nieuwsuitingen geschikt gemaakt voor interactieve televisie. Teksten, foto’s en video’s zijn te zien bij rtv-aanbieder Glashart Media.
Geholpen door een massamediale reclamecampagne wist de Zoek & Vind-app van de Gouden Gids en De Telefoongids 550.000 mobiele downloads realiseren. Omgerekend is dat 1 gebruiker voor iedere 2 euro’s mediabudget.
De internetomzet van De Telegraaf is afgelopen kwartaal met 31 procent gegroeid tot zeventien miljoen euro. De online stijging kon de daling van het concernresultaat echter niet compenseren.
De Telegraaf hoopt dat het bereik van Hyves weer een impuls kan geven aan Speurders.nl, zijn site met rubrieksadvertenties. Succes is niet gegarandeerd.
De Telegraaf is sinds deze week in heel Nederland operationeel met lokaal nieuws. Daartoe breidt het Dichtbij.nl uit, mede door Webregio.nl en Echo.nl te integreren.
De digitale omzet van Telegraaf Media groep groeide afgelopen jaar met 58 procent tot 16 miljoen euro. De omzetgroei komt grotendeels uit de overname van Hyves.
De Telegraaf gaat nieuwe abonnementsvormen voor de iPad en andere tablet computers invoeren. Directeur Innovatie Frank Volmer zegt nog niet welke modellen, maar deelt wel gebruikscijfers die groei laten zien.