Meer Artikelen

Premium

Relatieplanet: 30 procent gebruik via mobiel

Bijna een derde van het gebruik van datingsite Relatieplanet.nl via plaats via mobiel internet. Over de volle linie zijn er een kleine 1,5 miljoen Telegraaf-applicaties in omloop en staat de uitgeverij op het punt om een gratis en betaalde versie van videosite Dumpert te lanceren.

Premium

Telegraaf-cijfers: 48 cent maandomzet per Hyver

De overname van Hyves zorgt ervoor dat De Telegraaf in 2010 een kwart meer internetomzet boekt. De profielensite boekte in de laatste twee maanden van vorig jaar een omzet van 5 miljoen euro. Dat is 48 eurocent per actieve hyver per maand.

Tv-zenders en kranten spreken vrouwen online amper aan

Vrijwel alle grote kranten en tv-zenders bedienen overwegend een mannelijk publiek op internet. SBS Nederland is de enige uitzondering. De online kanalen van SBS worden vaker door vrouwen dan mannen bezocht.

Premium

Patrick Tillieux wil SBS terugkopen

Er is veel interesse voor overname van de Scandinavische en Benelux-activiteiten van mediabedrijf ProSiebenSat.1. Behalve John de Mol en De Telegraaf heeft ook voormalig SBS-topman Patrick Tillieux interesse.

Telegraaf sommeert oprichter Relatieplanet

De oprichter van Relatieplanet, die de datingsite ooit verkocht aan Telegraaf Media Group (TMG), wordt beschuldigd van het schenden van een concurrentiebeding. Hij zou te snel van start willen gaan met een nieuwe concurrerende datingsite.

Premium

Belang digitale omzet Telegraaf groeit verder

Telegraaf Media Groep zag de omzet over 2010 met 3,5 dalen tot 590 miljoen euro. De groei uit de digitale activiteiten compenseerde die daling.

Samenwerking Vacaturekrant en Hyves concreet plan

[VIDEO] Een match waarbij Vacaturekrant de krachten bundelt met Hyves, beiden zijn immers onderdeel van Telegraaf Media Groep (TMG), zal binnen een aantal maanden operationeel worden.

Premium

Telegraaf lanceert hyperlokale portalen op Dichtbij.nl

Telegraaf Media Nederland rolt volgend jaar een landelijk dekkend netwerk uit van lokale stedensites. De portaalsite heet Dichtbij.nl en bevat behalve buurtnieuws ook informatie over sport, gemeente ook aanbiedingen van het lokale MKB.

Onderzoek naar onafhankelijkheid PowNed en WNL

Het Commissariaat voor de Media is een onderzoek gestart om te kijken hoe het gesteld is met de onafhankelijkheid van zowel PowNed als WNL, de nieuwe omroepen die beide hun oorsprong vonden in Telegraaf Media Groep (TMG).

Telegraaf neemt belang in Groupon-concurrent GroupDeal

Telegraaf Media Group (TMG) heeft een minderheidsbelang genomen van 40 procent in kortingssite GroupDeal. “Ik kan niet voor TMG spreken, maar ik denk dat er wel interessante samenwerking mogelijk is met Hyves”, aldus GroupDeal-oprichter Paul Montagne.

Premium

Internetomzet Telegraaf stijgt tot 10 miljoen euro

Telegraaf Media Groep boekt op alle fronten een omzetdaling, behalve met internet. De digitale opbrengsten stegen met 6 procent tot 10,1 miljoen euro in het afgelopen kwartaal.

Hyves: samenwerking TMG basis interessante modellen

De samenwerking met Telegraaf Media Groep (TMG), moet Hyves meer slagkracht geven om sneller geld binnen te halen. “Het gaat een versnelling van onze strategie beteken. De online muziekmarkt is een grote markt. Het is logisch om daarmee een interessant verdienmodel te ontwikkelen in samenwerking met TMG”, aldus Marc de Vries, CEO van Hyves.

‘Hyves moet slagen waar Sugababes faalde’

Hyves staat niet eenzelfde lot te wachten als profielensite Sugababes, blijkt uit de woorden van Patrick Morley, COO van Telegraaf Media Groep (TMG). Ooit kocht TMG Sugababes, dat na teruglopende ledenaantallen weer in de etalage werd gezet. “Hyves is van een andere orde, dit bedrijf heeft een stevige marktpositie”, aldus Morley tegen Emerce.

Hyves en Telegraaf vormen front tegen Marktplaats

De overname van Hyves biedt De Telegraaf misschien wel zijn laatste kans om een degelijke marktpositie op te bouwen met online rubrieksadvertenties. “Daar hebben we nog geen nummer één of nummer twee marktpositie:, aldus Telegraaf-bestuurder Patrick Morley.

Hyves verkocht aan TMG

Telegraaf Media Groep (TMG) heeft Hyves overgenomen. Het gaat om een volledige overname.