Upcoming met AdFactor in ‘native advertising’
Reclame die er bijna niet meer uitziet als een commerciële boodschap. Dat is wat social-nieuwssite Upcoming.nl doet middels een samenwerking met Adfactor.
Reclame die er bijna niet meer uitziet als een commerciële boodschap. Dat is wat social-nieuwssite Upcoming.nl doet middels een samenwerking met Adfactor.
Toen Upcoming.nl van TMG zijn iOS-app uitbracht verdubbelde het verkeer onmiddelijk. Nu zijn de Androidgebruikers aan de beurt om zich onderweg te kunnen laven aan lol, leedvermaak en andere opmerkelijkheden uit de sferen van social media.
De mobiele app voor Android van dagblad De Telegraaf is vernieuwd. Met het redesign van de gratis internetkrant brengt de uitgever de Androidtitel qua stijl in overeenstemming met de iOS-uitgaven.
Naast hyperlokaal nieuws zet Dichtbij.nl nu ook in op het verbeteren het lokale vacatureaanbod. De portalenuitgever sluit een samenwerking met Telegraafzusje Vacaturekrant.nl.
Het kantoor van Hyves is niet meer het kantoor van Hyves, maar van eigenaar TMG. Wie het immense pand op de prominente Amsterdamse locatie betreedt, mist vanaf nu het logo van wat ooit Nederlands grootste sociale netwerk was.
De hyperlocal website Arnhem-Direct van Marco Derksen, bekend van Marketingfacts, gaat niet verder met de Telegraaf Media Nederland (TMG). Iets langer dan een jaar was de site onderdeel van het online platform Dichtbij.
Telegraaf Media Groep koopt zeventig procent van de aandelen in een van Europa’s grotere online videonetwerken, Zoom.in uit Amsterdam.
Telegraaf Media Groep neemt de rest van de aandelen van Dichtbij.nl over van Webregio Media.
Marc de Vries, nu nog directeur van Hyves, wordt per 1 oktober aangesteld als directeur online van de Telegraaf Media Groep.
De Telegraaf neemt de gratis ochtendkrant Metro over. De overname is vooral bedoeld om het bereik op de adverteerdersmarkt te vergroten. Op het digitale vlak speelt noch Sp!ts noch Metro een rol van betekenis.
De Telegraaf heeft zijn iPhone-app IAB MRAID-compliant gemaakt voor het vertonen van rich media (HTML5)-advertenties. Daarmee zou het de eerste zijn, aldus het krantenbedrijf.
Telegraaf Media Groep boekt een kleine omzetstijging met zijn digitale activiteiten. De concurrentie met Facebook wordt voelbaar.
Voor het eerst organiseert Hyves een online event waarbij belangstellenden ook kunnen deelnemen via hun Facebookaccount.
Telegraaf Media Groep zag de internetopbrengsten over 2011 met 36 procent toenemen tot zeventig miljoen euro. Dat komt vooral door de overname van Hyves.
De Telegraaf gaat een online samenwerking aan met BVA Auctions om auto’s van particulieren en bedrijven te veilen.