More artikelen

Upcoming met AdFactor in ‘native advertising’

Reclame die er bijna niet meer uitziet als een commerciële boodschap. Dat is wat social-nieuwssite Upcoming.nl doet middels een samenwerking met Adfactor.

Online advertising

Upcoming.nl: Nieuwe app, verkeer verdubbelt

Toen Upcoming.nl van TMG zijn iOS-app uitbracht verdubbelde het verkeer onmiddelijk. Nu zijn de Androidgebruikers aan de beurt om zich onderweg te kunnen laven aan lol, leedvermaak en andere opmerkelijkheden uit de sferen van social media.

Mobile

Telegraaf brengt nieuwe Androidapp uit

De mobiele app voor Android van dagblad De Telegraaf is vernieuwd. Met het redesign van de gratis internetkrant brengt de uitgever de Androidtitel qua stijl in overeenstemming met de iOS-uitgaven.

Mobile

Dichtbij.nl vernieuwt vacaturerubriek

Naast hyperlokaal nieuws zet Dichtbij.nl nu ook in op het verbeteren het lokale vacatureaanbod. De portalenuitgever sluit een samenwerking met Telegraafzusje Vacaturekrant.nl.

Telegraaf ‘schrapt’ Hyves

Het kantoor van Hyves is niet meer het kantoor van Hyves, maar van eigenaar TMG. Wie het immense pand op de prominente Amsterdamse locatie betreedt, mist vanaf nu het logo van wat ooit Nederlands grootste sociale netwerk was.

Social

Arnhem-Direct weer zonder de Telegraaf

De hyperlocal website Arnhem-Direct van Marco Derksen, bekend van Marketingfacts, gaat niet verder met de Telegraaf Media Nederland (TMG). Iets langer dan een jaar was de site onderdeel van het online platform Dichtbij.

Telegraaf neemt meerderheidsbelang in Zoom.in

Telegraaf Media Groep koopt zeventig procent van de aandelen in een van Europa’s grotere online videonetwerken, Zoom.in uit Amsterdam.

Telegraaf volledig eigenaar van Dichtbij.nl

Telegraaf Media Groep neemt de rest van de aandelen van Dichtbij.nl over van Webregio Media.

Marc de Vries (Hyves) wordt directeur online Telegraaf

Marc de Vries, nu nog directeur van Hyves, wordt per 1 oktober aangesteld als directeur online van de Telegraaf Media Groep.

Telegraaf koopt Metro

De Telegraaf neemt de gratis ochtendkrant Metro over. De overname is vooral bedoeld om het bereik op de adverteerdersmarkt te vergroten. Op het digitale vlak speelt noch Sp!ts noch Metro een rol van betekenis.

Telegraaf claimt eerste IAB MRAID-compliant nieuwsapp

De Telegraaf heeft zijn iPhone-app IAB MRAID-compliant gemaakt voor het vertonen van rich media (HTML5)-advertenties. Daarmee zou het de eerste zijn, aldus het krantenbedrijf.

Online omzet Telegraaf stijgt drie procent

Telegraaf Media Groep boekt een kleine omzetstijging met zijn digitale activiteiten. De concurrentie met Facebook wordt voelbaar.

Inloggen met Facebook ID bij EK Poule van Hyves

Voor het eerst organiseert Hyves een online event waarbij belangstellenden ook kunnen deelnemen via hun Facebookaccount.

Internetomzet Telegraaf 2011 stijgt tot zeventig miljoen

Telegraaf Media Groep zag de internetopbrengsten over 2011 met 36 procent toenemen tot zeventig miljoen euro. Dat komt vooral door de overname van Hyves.

Telegraaf in online autoveilingen

De Telegraaf gaat een online samenwerking aan met BVA Auctions om auto’s van particulieren en bedrijven te veilen.