Meer Artikelen

Telegraaf Media start hyperlokale nieuwsproef

Telegraaf start met een proeftuin voor lokale verslaggeving. In Eindhoven, Woerden, Zwolle en Heino wordt een site gevuld met nieuws door een actieve community, of via aggregatie uit andere nieuwsbronnen.

Telegraaf boekt 9 procent omzet uit internet

Telegraaf Media Groep zette afgelopen kwartaal voor 13,5 procent om op internet met advertenties, spellen en e-commerce. Waar elders binnen het concern de reclame-inkomsten dalen, stijgen ze bij de internettak.

De Telegraaf zet eerste stapjes op iPad

De Telegraaf heeft zijn eerste iPad-applicatie gelanceerd. De app, heeft veel van de functionaliteiten die ook in de iPhone-applicatie van het dagblad zitten. In tegenstelling tot het eerste beeld dat De Telegraaf eerder dit jaar schetste over de plannen voor de iPad, lijkt het uiteindelijke product meer een veiliger, voorzichtig begin te zijn.

Jaap.nl begint woonwebwinkel

Huizensite Jaap.nl begint een eigen webshop waarop interieuraccessoires worden verkocht. Telegraaf Media Nederland, dat 100 procent van de aandelen van Jaap in handen heeft, hoopt hiermee haar woonsegment uit te kunnen breiden.

Premium

Telegraaf opent gratis videokanaal met webseminars

De Financiële Telegraaf opent een online kanaal waar de uitgever zelf maar ook derde partijen hun gefilmde seminars kunnen publiceren.

Telegraaf zet automotive content op sociaal netwerk

Autovisie, het onderdeel van Telegraaf Media Nederland waaronder alle automotive content geschaard wordt, heeft een samenwerking gesloten met een sociaal nichenetwerk voor autoliefhebbers.

TMG ziet opbrengsten uit digitaal dalen

De inkomstenbron uit digitaal en internet lijkt bij Telegraaf Media Groep (TMG) nog net niet opgedroogd te zijn. De opbrengsten uit digitale activiteiten dalen en de internetinkomsten blijven gelijk.

Jaap.nl volledig in handen van Telegraaf

Telegraaf Media Nederland heeft zijn belang in Jaap.nl uitgebreid met 50 naar 100 procent. De curator, die met het aanvragen van het faillissement van DSB Beheer aan werd gesteld, heeft het belang van de bank uit Noord-Holland in Jaap.nl verkocht.

Omzet TMG daalt dankzij slechte advertentiemarkt

De opbrengsten bij Telegraaf Media Groep (TMG) zijn gedaald met 6 miljoen. De uitgever kampt nog steeds met tegenvallende advertentieopbrengsten, die ruim 6 procent lager uitvielen en uitkwamen op 140 miljoen euro.

“Bouw een merk samen met je doelgroep”

[Lunchinterview] Marianne Zwagerman (40) laat het bureaucratisch bolwerk in Hilversum maar wat graag achter zich nu de oprichting van Powned een feit is. Als bestuurlid blijft ze over haar liefdesbaby waken, maar ze staat te trappelen om met haar eigen bedrijf weer op te pakken wat ze negen jaar lang voor De Telegraaf deed.

Telegraaf demonstreert iPad-applicatie

De Telegraaf schetst als eerste Nederlandse dagblad zijn eerste plannen voor Apples tabletcomputer iPad. De applicatie is een geïntegreerd geheel van tekst, foto en video. Ook Sanoma Digital treft de eerste voorbereidingen.

Telegraaf-baas Swartjes: ‘Schaf de STER af’

De bestuursvoorzitter van Telegraaf Media Groep haalt fel uit naar de Publieke Omroep. Met publiek geld begeven de omroepen zich snel richting het terrein waar de toekomst van commerciële uitgeverijen ligt: internet. “Schaf de STER af”, klinkt daarom Ad Swartjes’ oproep.

Telegraaf: 28 miljoen euro internetomzet

Uitgeverij Telegraaf Media Groep boekte in de eerste 9 maanden van dit jaar 27,6 miljoen euro omzet met internetactiviteiten. Dat is ongeveer 6 à 7 procent van het totaal.

Telegraaf aast op aandelen Jaap.nl na failliet DSB

Telegraaf Media Groep Nederland heeft de intentie om het belang van DSB Beheer in Jaap.nl over te nemen. Dat bevestigt Hans Voorn, directeur van Jaap.nl tegen Emerce.

[Video] ‘Online uitgeverijen staan onder druk’

“Online uitgeverijen staan onder druk als je kijkt naar de traditionele manier van uitgeven. In die zin dat er een verandering moet komen.” Edouard Leeuwenburg, manager afdeling online productontwikkeling van De Telegraaf ziet dat als een uitdaging met ‘een goede kans van slagen bij ‘De Telegraaf’.