Omzet TMG Digital groeit tot 35 miljoen euro
TMG Digital zag de omzet in 2016 met 6,4 procent groeien tot 35 miljoen euro. De uitgever gaat in 2017 meer investeren in e-commerce, de tak die nu al verantwoordelijk is voor de meeste omzet.
TMG Digital zag de omzet in 2016 met 6,4 procent groeien tot 35 miljoen euro. De uitgever gaat in 2017 meer investeren in e-commerce, de tak die nu al verantwoordelijk is voor de meeste omzet.
Gert-Jan Lasterie, onder meer oprichter van Flabber, gaat naar TMG Digital voor de functie Director Business Development.
Erik de Zwart verlaat Radio Veronica en gaat bij TMG aan de slag met de ontwikkeling van videoformats.
Het digitale aandeel in de omzet van uitgeverij TMG moet komende jaren groeien van 13 procent in 2015 naar 25 procent in 2019. Dat zal CEO Geert-Jan van der Snoek vandaag aan de markt vertellen bij een strategie-update. Ook legt hij de optie in de week om TMG’s hoofdkantoor te verkopen.
De Telegraaf zet het eerste stapje in de uitrol van zijn vooral veelbesproken over the top-videostrategie. De uitgever publiceert een app voor Apple TV.
Uitgever TMG wil nog dit jaar twee OTT-kanalen, ‘televisie buiten de kabel om’ lanceren: een over nieuws en een over sport. Adverteerders mogen drie maanden meedraaien om ervaring op te doen.
Holland Media Combinatie, onderdeel van Telegraaf Media Groep, trekt de stekker uit de actviteiten van Dichtbij.nl. Dat leidt tot de opmerkelijke situatie dat de Dichtbijtitels in de Randstad amper meer beschikbaar zijn en daarbuiten wel.
TMG wil zijn incubator voor startende internetbedrijven sluiten als onderdeel van de heroriëntatie van zijn activiteiten waar het uitgeefconcern doorheen gaat.
De Telegraaf brengt onder de naam Jedads een dienst op de markt voor adverteerders die via een veiling reclameruimte willen inkopen.
De Telegraaf steekt zijn nieuwssite helemaal in het nieuw. De verrassing zal niet heel groot zijn, omdat de site en onderliggende katernen qua design nog meer op de papieren krant gaan lijken.
Uitgeverij TMG doet alle online activiteiten van de hand die niets met print hebben te maken. Enkel Relatieplanet is nog in portfolio, maar ook dat staat in de etalage.
De e-commerceambities van De Telegraaf worden teruggeschaald met de verkoop van Heimweewinkel.nl, waar expats zaken als stroopwafels, pindakaas, beschuit en drop kopen. De nieuwe eigenaar Van Tol Retail zet hiermee een eerste voorzichtige stap in de online b2c-markt.
De autozoekmachine Gaspedaal.nl van uitgeverij TMG introduceert een nieuw verdienmodel, een waarbij autoverkopers pas betalen als een belangstellende klant naar hun site doorklikt.
Uitgeverij Telegraaf Media Groep opent een advertentienetwerk waar kleine adverteerders gericht reclameruimte kunnen inkopen voor een klein bedrag.
Social humorsite Upcoming.nl, afkomstig uit de gelederen van Hyves, gaat komend najaar van start in het Duits.