Meer Artikelen

Premium

Telegraaf zoekt innovatie op retailmarkt

Sinds een jaar werkt Telegraaf Media Groep aan een systeem dat de Nederlandse retailmarkt nauw kan vervlechten met internet, actieprogramma’s en Telegraaf-media. Een vraaggesprek met Maurits van Rijckevorsel, cross media uitgever Telegraaf Media Nederland.

De Financiële Telegraaf experimenteert met webinars

De Financiële Telegraaf (DFT) wil mogelijk geld verdienen aan online seminars. Nu de techniek op orde is, wordt gedacht aan het toevoegen van commercials, banners en andere advertentiemogelijkheden.

Librium.tv samen door met ON en MediaVT

Librium.tv gaat los van De Telegraaf door en neemt met investeerders BST Company en TMG-Global zijn branchegenoten ON en media VT over.

Telegraaf wil geld voor gebruik nieuwssites

Telegraaf Media Groep ‘overweegt serieus’ om bezoekers van zijn site geld te vragen om artikelen te mogen lezen. Consumenten hebben daar, volgens recent Europees onderzoek, helemaal geen trek in.

Premium

Telegraaf: omzetgroei internetactiviteiten

Telegraaf Media Groep ziet de opbrengsten uit internetactiviteiten groeien, maar zegt niet hoeveel. De uitgeverij wist het verlies van vorig jaar om te buiten in een nettowinst van 5,8 miljoen euro.

Telegraaf door met gedenksite Respectance

De Telegraaf zet, ook na het wegvallen van partner Dela, de samenwerking met Respectance voort. Voor het einde van het jaar wil de krant naast deze overlijdensberichten ook de andere soorten familieberichten online publiceren.

Premium

Start-up Marvia helpt Telegraaf met self service

Adverteerders bij de landelijke, regionale en huis-aan-huis uitgaven van De Telegraaf kunnen binnenkort online tot het laatste moment hun advertenties zelf opmaken. De uitgeverij sloot daartoe een overeenkomst met de start-up Marvia.

Telegraaf verkoopt Sugababes aan start-up

De jongerenprofielensites van Telegraaf Media Groep zijn verkocht aan de internet start-up Swigle. De online communities Sugababes en Superdudes, kampen beide met teruglopende ledenaantallen.

Internetomzet enige lichtpuntje Telegraaf-cijfers

Telegraaf Media Groep ziet de resultaten over de volle breedte van de organisatie dalen door tegenvallende reclame-inkomsten. Alleen de internetactiviteiten vertonen groei, een terrein waar TMG op overnames zint.

Boten.nl reden voor rechtszaak van Telegraaf

De url Boten.nl is de reden dat Bohil media, dochter van de Telegraaf, dreigt met een rechtszaak. De concurrent heeft de url in bezit en wil de naam van hun magazine omzetten van ViaBoten naar Boten.nl. De Telegraaf, eigenaar van het blad Boten, is dit een doorn in het oog.

Telegraaf heft digitale divisie op

Telegraaf Media boekte over 2008 een teruggang in inkomsten uit classifieds (Speurders), een stagnatie met communities (Relatieplanet) maar een groei met banners. De digitale tak is opgeheven maar TMG wil wel digitale overnames.

‘Je bent wat je klikt’

Edouard Leeuwenburg van Telegraaf Media Nederland won onlangs een prestigieuze prijs voor e-mailmarketing van MarketingSherpa. In het geweld van alle hypes en buzzwoorden wordt wel eens vergeten dat e-mailmarketing nog altijd fors groeit. “Het is bij uitstek een middel om de dialoog aan te gaan.”

Medialandscape wil MediaLibrium

Narrowcastingbedrijf MediaLandscape is een partijen die een overnamebod heeft uitgebracht op Telegraaf-dochter MediaLibrium.

Premium

Internationaal goud voor e-mailmarketing Telegraaf

Telegraaf Media Groep wint een gouden MarketingSherpa E-mail Award in Miami voor zijn online marketing.

Premium

Internetomzet TMG stijgt tot 39 miljoen

Een kleine zes procent van de omzet van Telegraaf Media Groep komt uit digitale kanalen. De groei in het online segment kan de absolute omzetdaling echter niet keren. TMG boekte een nettoverlies van 361 miljoen euro.