Thuiswinkel.org: Feestdagen brengen 30 procent extra omzet
Thuiswinkel.org en GfK verwachten dat webwinkels in de weken rond Sinterklaas en kerstmis tot dertig procent meer omzet boeken dan in gemiddelde weken.
Thuiswinkel.org en GfK verwachten dat webwinkels in de weken rond Sinterklaas en kerstmis tot dertig procent meer omzet boeken dan in gemiddelde weken.
De Nederlandse consument shopt al makkelijk online, maar een onderzoek van ShoppingTomorrow laat zien dat dat nog eens verdubbelt tot 2020. Een derde van de consumenten verwacht zelfs minder de stadscentra te bezoeken tegen die tijd.
De Nederlandse consument heeft in de eerste helft van het jaar voor 7,96 miljard euro gewinkeld op internet, dat is 18,4 procent meer dan in 2014.
De Nederlandse consumenten deed in het eerste kwartaal 35,6 miljoen aankopen bij webwinkels, een stijging van negentien procent. De omzetstijging is lager dan dat. Dat wijst erop dat online shoppen gangbaarder wordt, ook voor kleine boodschapjes.
Het vervoer van pakketjes die online zijn besteld levert Nederland jaarlijks tussen de vijf en tien miljoen euro aan milieuschadekosten op.
De Nederlandse consument vindt het lastig om e-commercetransacties te betalen op zijn smartphone. De uitgesproken voorkeur voor iDEAL die op de desktop en tablet geldt, bestaat niet bij ‘telefonische handel’.
De Nederlandse consument gaf vorig jaar voor 13,96 miljard euro uit bij webwinkels. De verhouding tussen producten en diensten is fifty-fifty en drie procent van de uitgaven kwam in het buitenland terecht, overwegend in China.
Webwinkels in Nederland zetten dit jaar voor 13,7 miljard euro om. In het nu lopende, vierde, kwartaal komt dat bedrag op 3,9 miljard euro.
Thuiswinkel.org en de werkgroep Verzendmaterialen zullen namens de e-commercesector met een plan komen voor verzendmateriaal. Vanaf 2015 zijn webwinkels verplicht om duurzaamheidsambities na te streven.
Thuiswinkel.org is genomineerd voor de Mans Lejeune Award 2014. Deze prijs is beschikbaar gesteld door Lejeune Association Management ter gelegenheid van haar 50-jarig bestaan en is vernoemd naar de oprichter van de onderneming.
Europese webwinkels kunnen in de loop van 2015 een internationaal keurmerk gaan aanvragen. Dat zou de EU-variant zijn van het stempel dat Thuiswinkel.org aan Nederlandse shops verstrekt.
De Nederlandse consument heeft in de eerste zes maanden van 2014 voor 6,6 miljard euro uitgegeven bij webwinkels. Het online kanaal is daarmee goed voor 4 procent van de aankopen, zo meldt Thuiswinkel.org na GfK-onderzoek.
Webwinkels in West-Europa zetten dit jaar naar verwachting voor meer dan tweehonderd miljard euro om in het b2c-segment.
Kopen bij een buitenlandse webwinkel wordt makkelijker nu vijftien landen besluiten een gezamenlijk waarborg te maken.
In 2013 hebben Nederlanders 10,6 miljard euro besteed aan aankopen via internet. Dat is 8,5 procent meer dan de online consumentenbestedingen in 2012. Hiermee blijft de omzet van de online shopping markt doorgroeien. Dit blijkt uit de Thuiswinkel Markt Monitor 2013, het halfjaarlijkse, door PostNL gesponsorde onderzoek van Blauw Research naar online consumentenbestedingen. De aanwas van nieuwe online kopers vlakt wel af.