Meer Artikelen

Thuiswinkel.org wil proef online leeftijdsverificatie

Brancheorganisatie Thuiswinkel.org roept webwinkeliers op om deel te nemen aan een pilot voor de verkoop van leeftijdsgebonden producten, zoals alcohol, tabak, films of computerspellen. Tot op heden gedoogde de overheid dat webwinkels niet altijd aan deze eisen kunnen voldoen. Maar de kans is groot dat hier op termijn verandering in komt.

Premium

‘Twaalf procent e-commerce via mobiel’

Twaalf procent van het aantal internetorders in Nederland wordt geplaatst via een mobiele drager. Daarbij geldt een lichte voorkeur voor shoppen via tablets.

E-commerce

Groei mobiele kopers naar 1,7 miljoen

In de tweede helft van 2012 hebben 1,7 miljoen consumenten via internet een aankoop gedaan met een mobiel apparaat. Dat is een groei van het aantal mobiele kopers van 73 procent ten opzichte van de tweede helft van 2011. De totale omzet van M-commerce stijgt in de tweede helft van 2012 naar 310 miljoen. Dit blijkt uit de M-commerce Monitor 2012-2.

Webwinkels lijden weer miljoenen schade door iDEAL

De DDOS-aanvallen op de technische infrastructuur van iDEAL hebben geleid tot tientallen miljoenen euro’s aan gederfde omzetten. De banken en Thuiswinkel.org overleggen nog steeds over het verbeteren van de prestaties.

E-commerce

Online retail in Nederland dit jaar naar 10 miljard euro

Vooralsnog hebben de aanhoudende crisis en het dalende consumentenvertrouwen weinig effect op online consumentenbestedingen. Deze stijgen in 2012 opnieuw met 9 procent ten opzichte van het jaar daarvoor naar een totale jaaromzet van 9,8 miljard euro. Dit blijkt uit de Thuiswinkel Markt Monitor 2012-2.

Coolblue weer beste webwinkel

Coolblue heeft weer diverse prijzen in de wacht gesleept bij de uitreiking van de Thuiswinkel Awards. Net als vorig jaar werd de retailer uitgekozen tot beste webwinkel van het jaar. Ook kreeg Coolblue prijzen voor het beste logistieke proces en voor de webwinkel die de klant het meest centraal stelt.

Thuiswinkel.org ontwikkelt branchebrede visie op online verkoop

Thuiswinkel.org wil een branchebrede visie ontwikkelen op online verkoop in de nabije toekomst via het onderzoeksprogramma Shopping 2020. Experts zullen zich een half jaar lang over de materie buigen.

Kamervragen over bedenktermijn deelleveringen

VVD en D66 steunen brancheorganisatie Thuiswinkel.org in haar zorgen over de bedenktermijn bij deelleveringen. Dat blijkt uit vragen die zij hebben gesteld aan het kabinet over een wetswijziging.

Eerste winnaars Nationale Thuiswinkel Awards bekend

RePlaceDirect, Bespaarbazaar en ParfumSuper.nl zijn enkele van de winnaars van de Publieksprijzen van de Nationale Thuiswinkel Awards die vanavond in Panama in Amsterdam zijn uitgereikt. Het gaat om bedrijven met een omzet tot 5 miljoen euro.

‘Kwart van de bedrijven gaat SEPA niet redden’

Een stuwmeer aan opdrachten bij softwarebedrijven zou ervoor kunnen zorgen dat webwinkels niet tijdig klaar zijn voor de SEPA, het betalingsverkeer volgens de nieuwe Europese regels. Dat voorspelde Peter Kwakernaak van AcceptEmail gisteren op het Online Betaalcongres in een ‘worst case scenario’.

Online betaalcongres: roep om mobiele 3D Secure

Brancheorganisatie Thuiswinkel.org dringt aan op een 3D Secure voor het mobiele betalingsverkeer. Wel met beperkte invoer van gegevens.

Online betaalcongres: ‘Scherp toelatingseisen iDEAL aan’

De toelatingseisen voor het gebruik van iDEAL moeten strenger. Dat stelt Thuiswinkel.org in haar vanochtend verschenen positionering paper. Het betaalmiddel is populair bij malafide webwinkels.

Webwinkels eisen afspraken over beschikbaarheid iDEAL

Door storingen bij het betaalsysteem iDEAL lopen webwinkels jaarlijks miljoenen aan omzet mis. Brancheorganisatie Thuiswinkel.org gaat daarom snel maatregelen vastleggen met de betrokken banken. ‘We hebben een periode van constructieve gesprekken achter ons liggen.’

Thuiswinkel.org laakt privacybeleid

Thuiswinkel.org lijkt niet gelukkig met het toezicht op de Europese privacywetgeving. Het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) heeft zichzelf – samen met zijn Europese zusterorganisaties – een te grote rol toebedeeld bij de interpretatie van de Europese privacywetgeving, zo zegt de belangenorganisatie.

Thuiswinkelorg wil onderzoek naar omnichannel retail

Thuiswinkel.org neemt, samen met enkele brancheorganisaties, het initiatief voor het onderzoeksprogramma genaamd Shopping 2020. Reden is de snelle verschuiving van omzet van fysieke naar omnichannel retail, maar ook de ingrijpende digitalisering van producten en diensten.